شناسهٔ خبر: 66385097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گرگان گفت: با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و صاحب نظران در حال بازنویسی نقشه فرهنگی کشور هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_11053329"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4218639/11053329?width=600&height=350"></script></div>

وی خاطرنشان کرد: تصمیمات راهبردی شورا، با مشورت نخبگان گرفته می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_11053339"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4218639/11053339?width=600&height=350"></script></div>

حجت الاسلام خسروپناه گفت: اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب برعهده ۳۸ دستگاه است و در این زمینه صرفا نیروی انتظامی مسئولیت ندارد و در زمینه حجاب، فرهنگ سازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شبهات عصر جدید، مسئولیت علما و حوزه‌های علمیه را در پاسخگویی به این شبهات، حیاتی و خطیر دانست.

استاندار گلستان هم در این نشست گفت: در زمینه عفاف و حجاب در استان در چارچوب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است.

علی محمد زنگانه افزود: در موضوع حجاب، براساس دستورالعمل‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل شده و وظایف و مسئولیت‌های هر یک از دستگاه‌های اجرایی در این موضوع اولویت بندی شده است.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام طاهری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، دکتر شتایی نماینده وزیر علوم در دانشگاه‌های گلستان و رئیس دانشگاه گلستان، حجت الاسلام ابراهیمی فر مدیر حوزه‌های علمیه گلستان و محمدعلی سیرجانی نماینده دانشجویان گلستانی، در سخنانی دغدغه‌های خود را در زمینه مسائل روز فرهنگی کشور در میان گذاشته و از اجرای طرح نور توسط فراجا حمایت و قدردانی کردند.

نظر شما