شناسهٔ خبر: 66384483 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

سیل کرمان، خط تولید مدیران خودرو را نابود کرد؟

صاحب‌خبر -

با بارندگی‌های شدید روزهای اخیر در استان کرمان، ویدیوها و تصاویر زیادی از سیل در خط تولید مدیران خودرو و دیگر خودروسازان مستقر در کرمان منتشر شد. انتشار این تصاویر با نگرانی برخی از مشتریان این شرکت‌ها همراه بوده است.

تصاویر و ویدیوهایی که از بارندگی شدید در نقاط مختلف کرمان در چند روز گذشته منتشر شده، حاکی از وقوع سیلاب در مناطق مختلفی از این استان است. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، در یکی از جنجالی‌ترین و پرسروصداترین اتفاقات ناشی از سیل، ویدیوهایی از ورود سیلاب به خط تولید شرکت مدیران خودرو در بم منتشر شده و نگرانی بسیاری از مشتریان این شرکت درباره کیفیت محصولاتی که قرار است به مشتریان عرضه شود را برانگیخته است؛ موضوعی که با واکنش شرکت مدیران خودرو نیز همراه شد.

سیل در خط تولید مدیران خودرو

بارندگی‌های اخیر در کرمان با هشدار نارنجی هواشناسی این استان از حدود 12 روز قبل آغاز شده بود و استاندار کرمان نیز در این مورد اعلام کرده که بیش از 60 میلی‌متر بارش در این مدت در سطح استان رخ داده که رقمی دو برابر میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته محسوب می‌شود.

در نتیجه این بارش‌های شدید، بسیاری از کارخانه‌ها از جمله شرکت‌های خودروسازی مستقر در بم با مشکل مواجه شدند و سیل و گل‌ولای وارد کارخانه‌های آن‌ها شد و خط تولید و برخی از محصولات آن‌ها را در بر گرفت.

ویدیوهایی که در این خصوص از سالن مونتاژ محصولات فونیکس مدیران خودرو و پارکینگ این شرکت منتشر شده، بسیاری از محصولات از جمله خودروهای گران‌قیمت برند فونیکس را در حالتی غرق‌شده در گل‌ولای نشان می‌دهد. در این ویدیوها همچنین مشخص است که پارکینگ محصولات ام وی ام نیز در آب فرو رفته و قاعدتا انتظار می‌رود محصولات مدیران خودرو در این کارخانه صدمات جبران‌ناپذیری دیده باشند.

سیل در خط تولید ام وی ام سیل در خط تولید ام وی ام

با توجه به نگرانی مشتریان مدیران خودرو در خصوص احتمال تاخیر در تحویل خودروهای خود یا حتی تحویل خودروهای آسیب‌دیده توسط شرکت به مشتریان، گروه صنعتی مدیران خودرو با انتشار اطلاعیه‌ای اختصاصی، توضیحاتی در این خصوص ارائه داده است. شرکت مدیران خودرو در این بیانیه ضمن توضیح درباره وقوع سیلاب در عموم نقاط استان که به مشکلات متعددی برای مردم انجامیده، به هجوم سیل به یکی از بخش‌های واحد تولیدی مدیران خودرو در کرمان و آسیب به بخش‌هایی از کارخانه اشاره کرده است.

مدیران خودرو در بیانیه خود توضیح می‌دهد که تصاویر منتشر شده از کارخانه بم صرفا به خط تولید ام وی ام X22 پرو دستی مربوط است و در این بخش نیز صرفا بدنه خودروها در محوطه وجود داشته است. با توضیح این شرکت، اعضای خط تولید مدیران‌خودرو در همان ساعات اولیه بعد از وقوع سیل جهت خارج کردن آب و گل‌ولای از محوطه کارخانه اقدام کرده، سپس بدنه‌های ایکس 22 پرو دستی که در محوطه قرار داشتند را به مکانی دیگر منتقل کرده‌اند.

این شرکت در خصوص شائبه‌های مطرح شده در خصوص آسیب احتمالی به کیفیت محصولات یا استفاده از بدنه‌های سیل‌زده در خودروهای جدید، ضمن تاکید بر اهمیت کیفیت در خط تولید مدیران خودرو، اطمینان داده که در صورت وجود هر مشکلی در بدنه‌های مورد بحث، آن مورد از خط تولید خارج شود.

سیل در کارخانه مدیران خودرو سیل در کارخانه مدیران خودرو

البته مدیران خودرو به این مهم نیز اشاره کرده که برخی از این قطعات، آسیب شدیدی ندیده‌اند و ممکن است با بررسی مجدد واحد کنترل کیفیت ام‌وی‌ام، وارد خط تولید شوند. مدیران خودرو در ادامه، بار دیگر در خصوص استفاده از بدنه‌های سیل‌زده در تولید خودروهای جدید، بر رعایت تمام اصول و استانداردهای کیفی تولید خودرو تاکید کرده و اعلام داشته که در صورت وجود هر مشکلی از نظر مقاومت و استحکام، ساختار یا رنگ، قطعا بدنه مشکل‌دار از خط تولید خارج می‌شود.

مدیران خودرو در پایان در خصوص شائبه احتمال تاخیر در تحویل خودروهای به فروش رسیده این شرکت نیز به مشتریان خود اطمینان خاطر داده که مشکلی در خط تولید ام‌وی‌ام رخ نداده و قطعا ظرف مدت 24 ساعت همه‌چیز به حالت عادی باز خواهد گشت. با این اوصاف مدیران خودرو ابراز امیدواری کرده که تاخیری در تحویل خودرو مشتریان رخ ندهد. باید دید این سیل چه تاثیری در تولید خودروهایی مانند کی ام سی جی ۷ برقی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:
ام وی ام ایکس ۵۵ پرو جدید معرفی شد + مشخصات فنی و قیمت چینی‌ها خودرو برقی سایپا را به ماشین فرمول یک تبدیل کردند چانگان UNI-V iDD پلاگین هیبرید معرفی شد؛ مشخصات فنی نسل جدید وارداتی سایپا خودرو کانسپت کویینتسنزا؛ شاهکار ایتالیایی ها در نمایشگاه خودرو پکن

نظر شما