شناسهٔ خبر: 66383976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دستگاه قضایی استان قزوین در اجرای سیاست های ابلاغی ریاست قوه پیشگام است

رئیس کل سابق دادگستری استان قزوین گفت: در دادگستری استان با کسب موفقیت های متعدد در عرصه های مختلف در برخی شاخص ها از سیاست های قوه قضاییه جلوتر از برنامه حرکت کردیم. رئیس کل سابق دادگستری استان قزوین گفت: در دادگستری استان با کسب موفقیت های متعدد در عرصه های مختلف در برخی شاخص ها از سیاست های قوه قضاییه جلوتر از برنامه حرکت کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین روز یکشنبه با حضور عبداللهی رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه ، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، آیت الله اسلامی نماینده مردم استان درمجلس خبرگان رهبری، رجبی دادستان، اعلایی استاندار ، بیگدلی نماینده تاکستان ، مالکی نماینده سیستان ،کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، ملکی پورفرماندار،  قضات و مدیران دستگاه قضایی و مدیران دستگاههای اجرایی در سالن دانشکده آینده پژوهی دانشگاه بین الملل برگزار شد.

در این مراسم علی شعبانی رئیس کل دادگستری سابق استان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده گفت: همه ما مکلف به جاری کردن حق در جامعه هستیم و اگر حق را جاری نکنیم در بقیه امور هم به بیراهه می رویم.

دستگاه قضایی قزوین در اجرای سیاست های ابلغی پیشگام است

وی افزود: دو سال قبل که به قزوین آمدم متعهد شدم هرگاه قادر به انجام ماموریت به طور کامل نباشم حتما کنار می روم و با این نگاه مسئولیت پذیرفتم که خدمت صادقانه کنم.

شعبانی تصریح کرد: به استناد آیات الهی بار امانت را بدوش گرفتیم و با تلاش همکاران سعی کردیم خدمت کنیم و اتفاقات خوبی شکل گرفت و در برخی امور شاخص شدیم.

وی افزود: در استان قزوین مشکلاتی هم داشتیم که وقت زیادی از ما گرفت که برخی ناشی از ترک فعل مدیران بوده اما تلاش کردیم با همه توان کار کرده و مشکلات را برطرف کنیم.

شعبانی گفت: آنچه انجام شد وظیفه بود زیرا مردم شایسته بیش از این هستند و در حوزه منابع انسانی دوره کارآموزی در قزوین برگزار شد تا نیاز به قاضی تامین شود‌ و در این دوره تعداد ۲۰ قاضی به استان اضافه شد.

وی بیان کرد: در شورای حل اختلاف رتبه سوم در صلح و سازش و در پیشگیری رتبه اول را کسب کردیم و در حفاظت و اطلاعات رتبه برتر کشوری و در ارزشیابی قضات هم تقدیر شدیم.

دستگاه قضایی قزوین در اجرای سیاست های ابلغی پیشگام است

شعبانی یادآورشد: در حوزه «اتمام آرا» مورد تجلیل واقع شدیم و دادستان قزوین در چند حوزه مورد تقدیر قرار گرفت و در بررسی پرونده ها روند ۴۷۷ روزه و رسیدگی از ۱۰ ماه به ۵۰ روز کاهش یافت و در آمار و فناوری اطلاعات پرونده های مسن و تبدیل شعب متعارف و کاهش دادرسی به ۷۰ درصد رسیدیم که کار ارزشمندی است.

وی بیان کرد: کاهش شعب نامتعارف به ۸۵ درصد رسید که لازمه تحول هم داشتن برنامه و ساختار کارآمد و روحیه جهادی است.

رئیس سابق دادگستری قزوین تصریح کرد: در برخی موضوعات جلوتر از سیاست های قوه حرکت کردیم و در بخش حجاب و عفاف با تذکر لسانی طرح را آغاز کردیم و از نظر کنترل ناهنجاریها شاخص بودیم.

این مدیر گفت: پرونده های سه ساله و یک ساله بررسی شد و تا ۷۰ درصد کاهش یافت و به شش ماه رسید و زمان رسیدگی کوتاه شد.

دستگاه قضایی قزوین در اجرای سیاست های ابلغی پیشگام است

شعبانی اضافه کرد: امسال دو طرح درون سازمانی داشتیم که در مسیر رای عادلانه جدی بودیم و در بخش برون سازمانی و موضوعات سرقت و مواد مخدر و مشروبات الکلی و نزاع که مسائل مهم استان محسوب می شود با جدیت ورود کردیم و موفقیت هایی حاصل شد.

وی اظهارداشت: تلاش شد در این دوره در دسترس مردم باشیم و در مساجد حضور داشتیم یک شماره تلفن اختصاصی در اختیار مردم بود البته گلایه هایی هم وجود داشت که می پذیریم.

شعبانی گفت: در موضوعات چالشی مانند شرکت های خودرویی می توانستیم ورود نکنیم امابا کمک استاندار و شورای تامین آن را پیگیری کردیم و بغیر از پرونده غفاری حدود ۷۰ شرکت خودرویی داشتیم که روزی ۱۲۰۰ نفر سرمایه گذاری می کردند و کار و تولید متوقف شده بود و وضعیت را سمانان بخشیدیم و اجرای قانونی را محور کارمان قرار دادیم.

دستگاه قضایی قزوین در اجرای سیاست های ابلغی پیشگام است

وی اظهارداشت: اجرای قانون تکلیف همه ما هست و اگر قرار باشد کسی زیر بار قانون نرود دچار بی نظمی می شویم.

در این مراسم حجت الاسلام علی مصطفوی نیا بعنوان رئیس کل دادگستری استان قزوین معرفی شد.

دستگاه قضایی قزوین در اجرای سیاست های ابلغی پیشگام است

در این مراسم از خدمات دوساله علی شعبانی رئیس کل سابق تقدیر شد.

انتهای پیام

نظر شما