شناسهٔ خبر: 66383025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه رازی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا+فیلم

کرمانشاه- ایرنا- جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه امروز یکشنبه نهم اردیبهشت‌ ماه در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا مقابل مسجد این دانشگاه تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشگاهیان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه رازی در حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل و حمایت‌های آمریکا از این رژیم کودک‌کش با شعارهای الله اکبر، یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا، با غزه هم دردیم آماده نبردیم، ماییم و جنگ با دیو از غزه تا تلاویو، شیطان حمایت می‌کند صهیون جنایت می‌کند، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند.

دکتر «محمد ویسی» عضو هیات علمی دانشگاه رازی که سخنران این مراسم بود در جمع تجمع کنندگان گفت: مشاهده کردید در اغتشاشات سال گذشته تمام سیاسمت مداران دنیا برای حمایت از آمریکا بسیج شده بودند و همه جریانات ایران را مورد رصد قرار می‌دادند. آن افراد کجا هستند که رفتار دور از اصول دموکراسی پلیس آمریکا با دانشجویان و فرهیختگان را رصد کنند.

وی افزود: همیشه جنگ، جنگ نظامی نیست بلکه جنگ تبیین است. ما باید در دو جبهه داخلی و خارجی این مساله را تبیین کنیم. بهترین فرصت برای ما در مجامع بین المللی ایجاد شده که وزارت خارجه دیپلماسی فعالی را شروع کند و تمام کشورها از مجمع عمومی سازمان ملل متحد بخواند قطعنامه ای در این باره صادر کند. ما نگران هستیم در آمریکا چه خبر است.

دکتر ویسی دیگر بُعد تبیین را در بُعد داخلی دانست و افزود: دانشجوی ما آمریکا را هنوز سرزمین گل و بلبل و آرمانی می‌بیند. چند ماه در دانشگاه های ایران ناآرامی‌هایی وجود داشت اما نیروی انتظامی یا سایر ارگانها وارد دانشگاه نشدند. در آمریکا یک روز دوام نیاوردند که دانشگاه را به حال خود رها کنند از این رو باید دانشجو را متوجه کنیم که چه اتفاقی در حال اتفاق است، از سال ۱۹۱۹ بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا به هیچ معاهده ای پایبند نبوده است.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما