شناسهٔ خبر: 66382300 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد؛

اختصاص 20 ميليارد و 800 ميليون ريال براي اجراي 10 طرح در شهرهاي خراسان جنوبي

صاحب‌خبر -
اختصاص 20 ميليارد و 800 ميليون ريال براي اجراي 10 طرح در شهرهاي خراسان جنوبي
خبرگزاری آریا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری گفت: 20میلیارد و 800 میلیون ریال برای اجرای 10 طرح در شهرهای استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری آریا و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، ظهر امروز اولین جلسه ستادبازآفرینی پایدار شهری استان خراسان جنوبی در سال 1403 به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مودی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی (دبیر ستاد) وبا حضور اعضاء ستاد برگزار شد. 
دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه با ارائه گزارشی گفت: در حال حاضر در 9 شهر خراسان جنوبی با جمعیت 333 هزار و 511 نفر که شامل 33 درصد از جمعیت استان می‌شود محلات هدف مستقر هستند. 
میرمحمدمودی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی در استان 654 هکتار است، افزود: 79 طرح در محلات هدف در دست اقدام است که تاکنون 65 طرح تحویل شده و تعداد 8 طرح در حال انجام است که پیشرفت متوسط فیزیکی آن حدود 94 درصد است. 
وی در این جلسه با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کرد، گفت: سال گذشته مبلغ 20 میلیارد و 800 میلیون ریال برای اجرای 10 طرح در شهرهای مختلف استان اختصاص یافته است. 
مودی افزود: ما در شهرهای بیرجند و قاین در حال حاضر دارای سکونتگاه‌های غیررسمی هستیم و تاکنون در زمینه بهسازی معابر، ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی، جایگاه خدمات اجتماعی، فرهنگ سرا، اجرای کانال جمع آوری آب‌های سطحی، تکمیل فضاهای سبز و خدمات به مردم انجام شده که 94 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته قیر رایگان به شهرداری‌های بیرجند و قاین اختصاص یافته افزود: تاکنون مجموعاً 82 هزار متر مربع از معابر آسفالت انجام شده به طوری که در شهر بیرجند و منطقه مهرشهر تمام معابر آسفالت شده است. 
شایان ذکر است بررسی و تصویب پروژه‌های موضوع بند ب تبصره11قانون بودجه سال1402، ارائه سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی وگزارش عملکرد شهرداری بیرجند وقاین در خصوص عملکردقیررایگان تخصیصی درسال1401 از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

نظر شما