شناسهٔ خبر: 66381596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان:

۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان برداشت می‌شود

محمدجواد داودی نصر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبدانان گفت: امسال ۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از مزارع شهرستان آبدانان برداشت می‌شود.

صاحب‌خبر -

«عبدالنبی امینی‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا به کاهش ۳۴ درصدی میزان بارش‌ها به نسبت سال گذشته در آبدانان اشاره کرد و گفت: امسال ۲۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان آبدانان زیر کشت انواع محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، دانه‌های روغنی و حبوبات رفته است. بارش‌ها در زمان مناسب و موثر  باعث شد محصول زراعی مورد انتظار به دست آید.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود اگر حوادث غیرمترقبه‌ای رخ ندهد از ۲۲ هزار هکتار گندم کشت شده، ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان برداشت و تحویل ۴ مرکز خرید در شهرستان خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی آبدانان خاطرنشان کرد: با وجود مساعد نبودن شرایط جوی در ابتدای کاشت محصولات کشاورزی خصوصا کشت کلزا امسال برای اولین بار ۳۵۰ هکتار از اراضی منطقه زیرکشت دانه‌های روغنی (کلزا) رفت که پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ تن کلزا تولید و برداشت شود.

امینی پور به مشکلات بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: بارش‌های اخیر باعث تخریب کامل جاده‌های بین مزارع شده که انتظار می‌رود ادارات عضو برداشت در جهت مرمت، ترمیم و رکلاژ جاده‌های بین مزارع همکاری لازم  را با مدیریت جهادکشاورزی به عمل آورند.

وی مشکل سوخت ادوات کشاورزی را از دیگر مشکلات برشمرد و بیان کرد: با توجه به توپوگرافی منطقه، گستردگی حوزه، و طولانی شدن زمان برداشت محصول و نیز وجود بیش از ۲۰۰ دستگاه کمباین در پیک برداشت میزان سوخت تعیین شده و برای هر هکتار کشت دیم ۱۱ لیتر و کشت آبی ۲۱ لیتر کفایت نمی‌کند که انتظار می‌رود شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تمهیدات لازم را در این خصوص بعمل آورد.

امینی پور خاطرنشان کرد: ۴۸ دستگاه کمباین در منطقه کار برداشت را انجام می‌دهد که در زمان برداشت با حضور کمباین‌های غیر بومی این تعداد به ۲۰۰ دستگاه خواهند رسید.
انتهای پیام

نظر شما