شناسهٔ خبر: 66381460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان‌رضوی: چاههای کشاورزی استان به پنل خورشیدی مجهز می‌شوند +فیلم

مشهد -ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: چاههای کشاورزی این استان برای رفع چالش قطعی برق آنها در ایام تابستان به پنل‌های خورشیدی مجهز می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز یکشنبه و در مراسم سالروز تاسیس شورای اسلامی و روز شوراها با اشاره به انباشت مشکلات از سالهای گذشته و برنامه ریزی برای رفع آنها افزود: پنل های خورشیدی برای مالکان چاههای کشاورزی استان خراسان رضوی که شرایط تامین مالی دارند، در مدت یک ماه نصب خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: برای تامین نیاز انرژی برق در استان، ایجاد و فعال سازی چهار نیروگاه تولید برق برنامه ریزی شده و مجوز ایجاد ۳۰۰ مگاوات برق خورشیدی نیز صادر شده است تا کمی از مشکلات مردم در این زمینه حل شود.

وی ادامه داد: برای تثبیت جمعیت در روستاها، باید موضوع تامین معیشت و مسکن روستایی فراهم شود و یکی از نکات تاثیر گذار نیز تامین آب شرب و کشاورزی است.
نظری گفت: بدین منظور نیاز به احیای سه هزار قنات داریم و اگر منتظر کمک دولت باشیم، برای احیای قنات ها سالها طول می کشد و اگر شوراها ظرفیت روستاها را پای کار بیاورند می توان از ظرفیت مردمی برای لایروبی قنات ها و رفع چالش آب بهره برد.

وی بیان کرد: مسکن و اشتغال روستایی با کمک اعضای شوراها و دهیاران در دستور کار قرار دارد تا امکان تثبیت جمعیت در روستاها فراهم شود و این در حالی است که مسوولان نیز در حال تهیه برنامه مناسب برای رفع مشکلات و تامین زیر ساخت های مناسب در روستاها هستند.
نظری ادامه داد: شوراهای روستایی، ظرفیت ها و راهکار برون رفت از مشکلات منطقه خود را به خوبی می‌دانند و مسوولان نیز با اتکا به این ظرفیت ها می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند.

شوراها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت وظایف شوراها بیان کرد: شوراها نماد حضور مردم در مدیریت کشور است و مصداق حضور مردم در امور مختلف تصمیم سازی به شمار می‌رود.

نظری ادامه داد: شرط مهم انجام نمایندگی مردم برای اهداف و خواسته های مردم این است که اعضای شورا دارای آمادگی و شناخت نسبت به ظرفیت ها و مسوولیت خود داشته باشند تا در نهایت منجر به درکی مشترک برای حل مشکلات آنان شود.
وی بیان کرد: قانون اساسی برای استفاده از حداکثر مشارکت مردم در انجام امور، نهاد شوراها را در نظر گرفته است و باید از نظر حقوقی و تشکیلاتی، با نگاهی بلند و مردمی، شرایطی ایجاد شود تا محصول آن رفع مشکلات مردمی باشد.
استاندار خراسان رضوی افزود: باید به همدیگر اعتماد داشته باشیم و ظرفیت روستاها در امر رفع مشکلات بسیج شود، از سوی دیگر و با توجه به اینکه تمام امکانات نیز در اختیار مسوولان استان نیست و ما نظرات مردمی و پیشنهادات خود را برای رفع مشکلات مردمی به وزارتخانه های مختلف اعلام می‌کنیم.
نظری اظهار کرد: به عنوان مثال در گذشته، هر سال حدود ۲۰۰ طرح هادی روستایی مصوب می‌شد ولی اکنون با توجه به نیاز مردم هزار و ۱۱۳ طرح هادی روستایی در کمترین زمان ممکن به نتیجه رسید.

نظر شما