شناسهٔ خبر: 66380867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون میراث‌ فرهنگی کردستان خبر داد:

برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در کردستان

سنندج- ایرنا- معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آرمان وطن‌دوست روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت تورهای غیر مجاز در استان اظهار کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تورهای گردشگری مستلزم اخذ مجوزهای لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

وی با بیان اینکه ممانعت از اجرای تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دغدغه مشترک نهادهای مربوطه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کردستان است، افزود: همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های اجرایی در راستای ساماندهی تورها و خانه‌های مسافر، در توسعه گردشگری استان بسیار ضروری است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آن‌ها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آن‌ها برخورد کند.

وی با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، یادآور شد: این نوع تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

وطن دوست ابراز امیدواری کرد با همکاری نهادهای مربوطه به‌ ویژه اداره‌کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، اداره نظارت بر اماکن عمومی، پلیس‌راه و فعالان بخش خصوصی شاهد امنیت و رضایتمندی گردشگران و مسافران در منطقه باشیم.

در این جلسه مقرر شد پس از شناسایی رانندگان متخلف، سرپرست گروه‌ها و شرکت‌های بیمه که با تورهای غیرمجاز همکاری می‌کنند، به اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر مراجع قانونی برای اعمال قانون معرفی شوند و همچنین تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به ثبت تورهای خود در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دریافت کد QR اقدام کنند.

نظر شما