شناسهٔ خبر: 66378986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتقال دانش و یافته‌های تحقیقاتی به ۶۰۰۰ بهره‌بردار بابلسری

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از انتقال دانش و یافته‌های تحقیقاتی به ۶ هزار بهره‌بردار کشاورزی وباغداری این شهرستان خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، پورحسین باقری با اشاره به اجرای هفت پروژه بلندمدت آموزشی ترویجی سایت الگویی و کانون یادگیری در شهرستان بابلسر از انتقال دانش و یافته‌های تحقیقاتی به بیش از ۶ هزار بهره‌بردار بابلسری در سال گذشته خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر افزود: این پروژه‌ها به مدت ۳ تا ۵ سال متوالی در روستا‌های مدنظر اجرا می‌شود و کارشناسان و محققین از ابتدای سال زراعی در مزرعه و کنار کشاورز حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها در زمینه برنج و سبزی و صیفی در حال اجرا است که برای افزایش کمی و کیفی محصول، آخرین یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان ارائه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه سیاست اصلی این مدیریت در اجرای طرح‌ها و کلاس‌های آموزشی، مدیریت بهینه کود و سم و تولید محصول سالم است، گفت: سال گذشته ۹۷ کارگاه و کلاس آموزشی یکروزه با آموزش ۲ هزار و ۳۴۶ نفر روز و ۸۶ دوره مهارتی ۲ و ۳ روزه با آموزش ۳ هزار و ۷۳۰ نفر روز در این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی بنا به ضرورت و درخواست بهره برداران در زمینه‌های برنج، مرکبات، سبزی و صیفی، قارچ، گل و گیاه زینتی و مرغ بومی برگزار می‌شود، یادآور شد: برای شرکت کنندگان در این دوره‌ها گواهی مهارت نیز صادر می‌شود.

نظر شما