شناسهٔ خبر: 66378894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر:

مردم‌محور بودن اساس فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: مردم‌محور بودن پایه و اساس فعالیت در جمعیت هلال‌احمر به شمار می رود و باید در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات جمعیت، صیانت از جایگاه و اعتبار مردمی این مجموعه در اولویت قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا حجت الاسلام و المسلمین معزی در شورای اداری جمعیت هلال احمر این استان با ذکر نمونه‌هایی از ارتباط میان خیرین با جمعیت هلال احمر در امر سلامت و فعالیت‌های امدادی، این ارتباط را نشانگر جایگاه ارزشمند جمعیت هلال احمر در میان مردم عنوان کرد و گفت: هلال احمر به دنبال این است که در پرتو کرامت انسانی، فرهنگ صلح، نوعدوستی و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد.

به گفته نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری در عین حفظ کرامت و شخصیت بخشی به نیازمندان، ارتقای سلامت معنوی و جسمی جامعه و کاهش آلام آنان از جمله اهداف جمعیت هلال احمر است و برنامه ها و اقدامات جمعیت در این راستا تعریف شده است.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ خدمت رسانی در جامعه، امیدآفرینی و مسئولیت‌پذیری را از مصادیق مهم فعالیت‌های فرهنگی در جامعه کنونی دانست و افزود: یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی نا امید کردن مردم نسبت به آینده کشور است. با جوانان امروز باید با زبان امروز گفت‌وگو کرد و آنان را باید نسبت به آینده کشور امیدوار ساخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی، آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ دینی در بین مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر را از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این راستا در شعب سراسر کشور نزدیک به ۳۰۰ روحانی برای ارتقای برنامه‌های دینی و فرهنگی و اقامه نماز با عنوان رابطین فرهنگی فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود، ایستادگی و مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را عامل پیروزی آنان در آینده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جامعه جهانی به خصوص جوانان در مقابل اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی هوشیار شده‌اند، تصریح کرد: حملات وحشیانه و گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، زمینه را برای اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به ویژه در دانشگاه‌های آن‌ها ایجاد کرده است.

برخوردهای خشن با دانشجویان نشان دهنده وضعیت آزادی بیان در غرب است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی و اروپایی به جنایت‌ها و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: برخورد خشن و قهریه پلیس کشورهای غربی با اعتراضات و تحصن‌ دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی نمونه آشکار ضدیت با آزادی بیان در این کشورهاست.

وی با بیان اینکه افکارعمومی جهان امروز شاهد حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین هستند، تصریح کرد: اگرچه ایستادگی و مقاومت مردم غزه برای آنها هزینه خواهد داشت، اما در نهایت همین ایستادگی عامل پیروزی این مردم در برابر رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد.

امدادگران جمعلت هلال احمر پارسال ۱۲ حادثه را در استان مدیریت کردند

بر اساس این گزارش حمید قویدل مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم در این مراسم از روند رو به رشد فعالیت‌های جمعیت هلال احمر طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: با توجه به افزایش منابع استانی در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌‎های گذشته در سطح استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته درآمد داروخانه‌های استان ۱۱/۸ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر داروخانه‌های استان اردبیل از داروخانه های فعال در سطح کشور به شمار می‌روند.

قویدل همچنین از جذب ۱۸۰ امدادگران در استان خبر داد و گفت: این افراد در پایگاه‌های استان در حال امدادرسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی‌نظیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند.

وی همچنین از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: سال گذشته همچنین در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد ریال اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری ۲ پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

نظر شما