شناسهٔ خبر: 66377854 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید؛ ماموریت ویژه استاندار کلید خورد

گردشگران پرشماری علاقه مند به بازدید از آثار باستانی امپراطوری هخامنشیان هستند اما با مانع عدم دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید مواجه می شوند و این مانع باید برطرف شود.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

گردشگران پرشماری علاقه مند به بازدید از آثار باستانی امپراطوری هخامنشیان هستند اما با مانع عدم دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید مواجه می شوند و این مانع باید برطرف شود.

یکی از مطالبات مهم مسافرانی که به استان فارس سفر می کنند امکان دسترسی آزادراه اصفهان شیراز به تخت جمشید و شهر مرودشت است و این موضوع اخیرا در دستور کار مسئولان این استان قرار گرفته است.

برخی منتقدان در مورد طراحی مسیر این آزادراه انتقادات قابل تاملی مطرح می کنند. به باور آنها مسیر اتوبان اصفهان شیراز به نحوی طراحی شده است که منفعت ملموسی برای برخی شهرهای استان فارس همچون مرودشت ندارد و حتی می توان گفت با عبور مسافران از این آزادراه تا حدودی از رونق این شهرها کاسته می شود.

خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:

دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟

 

برخی دیگر از منتقدان نیز اظهار می کنند آزادراه شیراز اصفهان باید به گونه ای اجرا می شد که دست کم دسترسی به تخت جمشید را برای مسافران امکان پذیر می کرد.

دستور آقای استاندار به مسئولان اتوبان اصفهان شیراز

حالا خبر رسیده است که استاندار فارس، آقای ایمانیه، به این موضوع ورود کرده و خواستار ایجاد دسترسی از این آزادراه به مشهورترین  بنای باستانی به جا مانده از امپراطوری هخامنشیان شده است.

 این مقام مسئول در در جلسه ای که با موضوع بحث و بررسی وضعیت آزادراه شیراز اصفهان به تازه گی برگزار شد، به مسئولان اداره کل راه و شهرسازی فارس ماموریت داده است که نسبت به بررسی اتصال آزادراه شیراز - اصفهان به شهر مرودشت جهت سهولت بازدید از مجموعه تاریخی تخت جمشید اقدام و نتیجه بررسی را در جلسه آتی اعلام کنند.

به این ترتیب به نظر می رسد اتوبان اصفهان شیراز به تدریج تمام دسترسی های مورد درخواست از طرف مسافران و ساکنان نواحی گردشگر پذیر را ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما