شناسهٔ خبر: 66376822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حجت‌الاسلام نجاری:

مهم‌ترین راز ماندگاری شهید مطهری، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی بود

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: مهم‌ترین راز ماندگاری استاد مرتضی مطهری، زمان شناسی و دشمن‌شناسی او بود به طوری که تالیفات این شهید بزرگوار و عالم فرزانه امروز هم کاربرد دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در همایش بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی در شهرستان اسدآباد اظهار کرد: تنها راه صیانت‌بخش از انحرافات فکری، اعتقادی و سیاسی جوانان، آشنایی با مبانی فکری علامه شهید مرتضی مطهری است.

وی با تاکید بر ضرورت علم آموزی و مجالست با علما افزود: دین مبین اسلام نگاهی عمیق به علم آموزی دارد از این‌رو شیخ کلینی اولین باب از کتاب کافی را به همین موضوع اختصاص داده است و جوانان ما نیز باید در زندگی خود علما و اهل معرفت را سرمشق قرار دهند.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان آشنایی با سیره علامه شهید مرتضی مطهری را نیاز جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: یکی از نقشه‌های شوم دشمن ایجاد حس تنفر در جوانان و نوجوانان از حوزه و دانشگاه است.

وی با اشاره به وصیت لقمان به فرزندش گفت: نشست و برخاست با علما از مهم‌ترین وصیت‌های لقمان است به طوری که به فرزند خود می‌گوید به دیدار عالمان برو شاید خدا به خاطر رحمت به اهل علم، به تو هم رحم کند.

نجاری عنوان کرد: مهم‌ترین راز ماندگاری استاد مرتضی مطهری، زمان شناسی و دشمن‌شناسی او بود به طوری که تالیفات این شهید بزرگوار و عالم فرزانه امروز هم کاربرد دارد.

وی با اشاره به تالیفات این شهید بزرگوار افزود: هر یک از کتاب‌ها و تالیفات شهید مطهری پاسخی به مسائل و شبهات زمان خود بوده است که نشان دهنده زمان‌شناسی این عالم فرزانه است و معلمان و اساتید ما نیز باید با الگو گرفتن از سیره این بزرگوار پاسخگوی شبهات جامعه باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان دومین عامل جاودانگی استاد مطهری را مرزبانی از دین نام برد و گفت: آثار و کتاب‌های این استاد گرانقدر امروزه از مرزهای دین نگهداری و نگهبانی می‌کند ولی ما در معرفی این آثار به جوانان و نوجوانان کوتاهی کرده‌ایم.

وی دقت نظر داشتن در انتخاب معلم و استاد را یکی از ضروریات دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌گیری استاد مطهری از اساتیدی همچون امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی او را به چنین مقام و منزلتی رسانده است.

نجاری افزود: کتاب‌ها و تالیفات این استاد عزیز در رگ‌های انقلاب ما همچون خون جریان دارد و از آنجایی که شهید زنده است تالیفات او نیز باعث جریان‌سازی فرهنگی و رفع شبهات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه علم و معلم باید هم توسط حاکمیت و هم توسط مردم در اوج قرار بگیرد زیرا معلم محی جامعه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان هدف شهید مطهری را اصلاح مبانی فکری جوانان دانست و افزود: اگر جوانان ما با تالیفات و اندیشه‌های این شهید بزرگوار آشنا باشند،هیچگاه منحرف نمی‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما