شناسهٔ خبر: 66375766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چمران در جمع خبرنگاران:

گامی جدید برای تایید فنی واگن‌ها

رئیس شورای شهر تهران درحاشیه دویست و سی و یکمین جلسه شورا گفت:طبق وعده ساخت واگن‌های چینی آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

گامی جدید برای تایید فنی واگن‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس شورای شهر تهران گفت: برای تایید فنی واگن‌های مترو گامی برداشته و نامه‌ای ارسال شده تا مبلغ به حساب سازنده واریز شود تا ساخت واگن‌ها آغاز شود.

مهدی چمران افزود: البته طبق وعده شرکت چینی ساخت واگن‌های مترو را آغاز کرده و امیدواریم بتوانند در ۱۴ ماه واگن‌ها ساخته و تحویل داد شود.

رئیس شورا همچنین درخصوص سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودرو‌های برقی به کشور ابراز بی اطلاعی کرد.

مهدی چمران همچنین بااشاره به مختل شدن رفت و آمد در حوالی مصلی با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: امیدواریم طبق وعده‌ها نمایشگاه کتاب سال آینده در شهر آفتاب برگزار شود.

 

گامی جدید برای تایید فنی واگن‌ها

در ادامه  رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران از نحوه انتخاب هیئت امنای محلات پایتخت انتقاد کرد.

مهدی اقراریان گفت: تذکر ۷۷ بنده در خصوص شفاف نبودن فرایند جذب افراد است. وی خواستار ارائه گزارشی از شیوه جذب افراد و ارتباط سببی و نسبی این افراد با مدیران شد.

گامی جدید برای تایید فنی واگن‌ها

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران هم در نطق پیش از دستور، از تصویب نشدن طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد.

سوده نجفی گفت: این طرح یکی از راه‌های برون رفت شهر‌ها، کلانشهر‌ها و شهر‌های بالای یکصدهزار نفر جمعیت است، اما با وجود تصویب در کمیسیون تخصصی هنوز در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسیده که مطالبه جدی شورا‌های اسلامی شهر و روستا از مجلس دوازدهم تصویب و ابلاغ هرچه سریع‌تر آن است.

عضو هیئت رئیسه شورا همچنین بر مشارکت مردم در اداره شهر و روستا تاکید کرد و از مدیریت شهری خواست با دعوت از صاحب نظران، متخصصان، معتمدان تلاش کند آنها را در آبادانی محله، منطقه و شهر به صورت مستقیم مرتبط کند.

گامی جدید برای تایید فنی واگن‌ها

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا گفت:روز شورا‌ها بهانه‌ای است برای این که شان شورا‌های شهر‌ها و روستا‌ها یادآوری شود.

علیرضا نادعلی با اشاره به آغاز بکار شورای محلات گفت: اعتقاد ما این است که جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات باعث اجرای بهتر امور در این سطح خواهد شد.

نظر شما