شناسهٔ خبر: 66374875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار نسبت به مسمومیت با قارچ‌های سمی در لرستان

هشدار؛ نگران قارچ‌های سمی در بهار باشید و از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت خودداری کنید.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبر گزاری صداوسیمای استان لرستان ؛دانشیار مسمومیت‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در پی  بارندگی‌های اخیر و گرم‌شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل‌توجهی از بیماران مراجعه‌کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.
آستارکی افزود: قارچ های خوراکی که به صوررت محلی  استفاده  می شوند می توانند سمی باشند و باعث بروز مسمومیت   افراد  شوند.
 تعداد مسمومیت افزایش صعودی داشته و اکثراً با علائم گوارشی شدید، لرز و تعریق و تاری دید مراجعه می‌کنند.
وی با بیان اینکه تشخیص قطعی غیرسمی بودن قارچ‌ها به‌صرف شکل ظاهری میسر نیست، گفت:به علت شیوع قابل‌توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این‌گونه قارچ‌ها اکیداً خودداری شود.
مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود که توصیه می‌شود از مصرف قارچ‌های محلی خودداری کرده و در صورت بروز علائم سریعاً به مراکز درمانی مراجعه تا اقدامات درمانی و تشخصی در زمان مناسب  انجام شود و تأکید می‌شود از خوددرمانی پرهیز کنند.


<div id="video-display-embed-code_11051297"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4218087/11051297?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما