شناسهٔ خبر: 66374808 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دیدار سفیر ایران با رئیس امور ادیان گرجستان

در دیدار سفیر ایران با رئیس آژانس امور ادیان گرجستان، راهکارهای تقویت همکاری های فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمود ادیب سفیر ایران در دیدار با زازا واشاقمادزه مشاور نخست وزیر و رئیس آژانس امور ادیان گرجستان، راهکارهای تقویت همکاری های فرهنگی با استفاده از ظرفیت ممتاز جامعه مسلمانان این کشور را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

سفیر کشورمان در این دیدار به حمایت دولت گرجستان نسبت به پیروان ادیان و به صورت خاص جامعه مسلمانان اشاره و اذعان داشت که این همراهی کاملاً مشهود است.

رئیس آژانس امور ادیان گرجستان نیز ضمن تشکر از کمک های بشر دوستانه ایران به جامعه مسلمانان، این جامعه را شهروندان گرجستان نامید و حفظ و تقویت آنان را از وظایف خود برشمرد.

وی در ادامه به اتخاذ راهبرد مستقل و عمل گرایانه با همسایگان گرجستان به ویژه ایران در زمینه توسعه صلح اشاره و در جهت توسعه همکاریها به هر موضوعی که شامل منافع دو جانبه باشد اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار که مهدی سعادت نژاد رایزن جدید فرهنگی و علی قربانی کارشناس امور دینی سفارت نیز حضور داشتند، موضوعاتی چون برگزاری نشست های مشترک در چارچوب گفتگوی بین ادیان و مقابله با آنچه با نام دین به ترویج افراط گرایی مذهبی می پردازد مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما