شناسهٔ خبر: 66371094 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیاستمدار فرانسوی: بخش بزرگی از سلاح‌های غربی در اوکراین سرقت می‌شود

تهران- ایرنا- فلوریان فیلیپو رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه با بیان اینکه همه سلاح‌های غربی که به کی‌یف ارائه می‌شود، به میدان جنگ ارسال نمی‌شود، تاکید کرد: بخش بزرگی از سلاح‌های غربی در اوکراین به سرقت می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری تی‌اف‌وان اینفو، رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه و منتقد سرسخت کمک‌های کشورهای غربی به اوکراین، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: وقتی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ادعا می‌کند همه کمک‌های واشنگتن به کی‌یف به میدان جنگ می‌رود، دروغ می‌گوید.

رهبر حزب میهن پرستان فرانسه ادامه داد: در واقع قسمت اعظم این کمک‌ها به جای رفتن به جبهه جنگ، توسط مقام‌های اوکراینی به سمت فساد هدایت می‌شود.

فیلیپو همچنین با اشاره به رسوایی اخیر میکولا سولسکی وزیر کشاورزی اوکراین، افزود: این هم مورد دیگری از فساد در این کشور که یکی از فاسدترین کشورهای جهان است.

به نوشته تی‌اف‌وان اینفو، دادگاهی در اوکراین سولسکی وزیر کشاورزی این کشور را به مالکیت غیرقانونی زمین‌های دولتی که ارزش آنها حدود ۷ میلیون دلار اعلام شده است، متهم و دستور بازداشت او را صادر کرده است.

این دستور پس از تحقیقات سازمان ملی مبارزه با فساد اوکراین در زمینه مالکیت غیرقانونی اراضی دولتی صادر شده است.

دستیابی سولسکی به صورت غیرقانونی به این زمین‌ها در زمانی رخ داده که او رئیس یک شرکت بزرگ کشاورزی و نماینده مجلس بوده است.

این سیاستمدار فرانسوی در ادامه با بیان اینکه هر یورویی که به کی‌یف ارسال می‌شود، جنگ را طولانی‌تر کرده و موجب از دست رفتن جان انسان‌ها و فقیر شدن اروپایی‌ها و ثروتمندتر شدن مفسدان می‌شود، تاکید کرد: این جنگ باید فوراً متوقف شده و صلح برقرار شود.

به گزارش ایرنا، فیلیپو پیشتر نیز در توئیتی تاکید کرده بود که ارسال تسلیحات به اوکراین در حالی که ذخایر تسلیحاتی پاریس رو به اتمام است، جنون‌آمیز است.

این سیاستمدار فرانسوی در واکنش به مقاله‌ روزنامه فرانسوی اپونیون (Opinion) در توئیتی، نوشت: این روزنامه در مقاله خود گزارشی از سوی مؤسسه روابط بین‌الملل فرانسه منتشر کرد که نشان می‌دهد پاریس میزان تحویل تسلیحات خود به کی‌یف را به دلیل کمبود ذخایر تسلیحات کاهش داده است.

وی در ادامه این توئیت خود تاکید کرد: بیایید این جنون محض را متوقف کنیم!

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

نظر شما