شناسهٔ خبر: 66365162 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

نشست مدیرکل ارتباطات استان کهگیلویه و بویراحمد با مسوولان صداوسیمای مرکز استان برگزار شد | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه وبویراحمد در نشست با مسئولین صدا و سیمای مرکز استان بر ضرورت تبیین خدمات نوین ارتباطی بر بستر فیبر نوری و تغییر ذائقه مردم از شبکه سیار به شبکه ثابت تأکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه وبویراحمد، سید محمود رادمنش مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در نشست با مسئولین صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت سیزدهم با نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته تلاش کرد در راستای برقراری عدالت ارتباطی قدم بردارد.
وی با بیان اینکه در 30 ماه عمر دولت سیزدهم، ما شاهد رشد کم نظیر زیرساخت های ارتباطی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد بوده ایم، افزود:: قریب دویست روستای بالای بیست خانوار استان با اجرای پروژه های ارتباطی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
رئیس شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه بخش زیادی از این روستاها برای اولین بار از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند شدند و بخشی از آنها دارای پوشش جامع و بهینه تر شدند، در مورد پروژه فیبر نوری روستایی تصریح کرد: همچنین در این مدت بیش از 400 کیلومتر مسیر روستایی تحت پوشش فیبر نوری قرارگرفته که در فاز دوم این پروژه، 1500 کیلومتر طراحی و برنامه ریزی شده است.
رادمنش اجرای فیبر نوری منازل وکسب وکارها در شهرهای استان را از دیگر پروژه های راهبردی و زیرساختی استان عنوان کرد و گفت: این پروژه در سه شهر دهدشت، چرام و گچساران در حال اتمام است و بزودی در دیگر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد.
وی بر ضرورت فرهنگ سازی به منظور ترغیب مردم استان به استفاده از شبکه ثابت مبتنی بر فیبر نوری تأکید کرد و از رسانه های استان بویژه رسانه ملی خواست در این مسیر همراهی کنند.
رادمنش در پایان از افزایش تا یکصد برابری سرعت اینترنت ثابت مبتنی بر فیبر نوری خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه مردم استان طعم شیرین فناوری را با کیفیت و سرعت بالای تبادل داده خواهند چشید.

نظر شما