شناسهٔ خبر: 66364970 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل گردشگری مناطق آزاد عنوان کرد

هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: مدیران گردشگری و نمایندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب حداکثری بازار گردشگری غرب آسیا هم‌قسم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدفرزاد میرزایی قلعه با اشاره به برگزاری کارگاه دوروزه با هدف شناسایی و حل مسائل پیش روی جذب بازار گردشگری غرب آسیا، اظهار کرد: مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۶۰ میلیون بازدید بود، که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی بودند، که بیشتر آنها از بازار گردشگری عراق بودند.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: با توجه به نظام مسائل مناطق آزاد در این نشست دوروزه، اهم مسائل به تفکیک شناسایی و راحل آن مشخص شد و امید داریم با توجه به هدف‌گذاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم سهم قابل دفاعی از بازار گردشگری غرب آسیا را برای ایران رقم بزنیم.

میرزایی افزود: در این نشست دوروزه که در قالب کارگاه دانش‌افزایی برگزار شد از اساتید و فعالان بخش خصوصی دعوت شد تا برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای پیرامون ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شکل‌گیری زنجیره ارزش گردشگری برای کشور، گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

نظر شما