شناسهٔ خبر: 66364932 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تازه‌های تئاتر؛ «جادوی شهرزاد» به کمک «رقص فراموشی»

تهران- ایرنا- نمایش آیینی سنتی «جادوی شهرزاد» به کارگردانی احمد دهقان از فردا، یکشنبه ۹ اردیبهشت اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز می‌کند. اجرای نمایش‌ «رقص فراموشی» و «امشب به صرف بورش و خون» ادامه دارد و «بیرون پشت در» نیز آخر اردیبهشت به تئاتر شهر می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نمایش «جادوی شهرزاد» نوشته شهناز روستایی و کارگردانی احمد دهقان یکی از قصه‌های «هزار و یک شب» است که به شیوه نمایش‌های ایرانی اجرا می‌شود، از یکشنبه ۹ اردیبهشت در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

تازه‌های تئاتر؛ «جادوی شهرزاد» به کمک «رقص فراموشی»

در این اثر نمایشی رعنا زرگرزاده، آرتمیس دشتی، نازنین دیدهور، زهرا عسگری، رضا حکمی، عباس سلطانی، شاهو فلاحی، علی مختاری، شیدا شلالوند، بهزاد حاجی‌حسنی ایفای نقش می‌کنند.

در گروه موسیقی زنده این نمایش نوازندگانی همچون رضا روستا، علی جباری، بهزاد حاجی حسنی حضور دارند.

ریحانه مقدم (دستیار کارگردان)، سمیرا دارلودا (طراح گریم)، حسن محمدی فرانی (طراح نور)، زینب سعیدی کوشا (طراح صحنه و لباس)، روژین افشارزاده (طراح پوستر و بروشور)، عاطفه چترروز (مدیر روابط عمومی) و محمدامین قهرمانی (مدیر تبلیغات) از دیگر همکاران این نمایش هستند.

علاقه‌مندان به نمایش‌های شاد و موزیکال ایرانی-سنتی می‌توانند نسبت به خرید بلیت‌های پنج روز اول این نمایش اقدام کنند.

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌رود

نمایش «بیرون پشت در» به کارگردانی پرهام خاکزاد در روزهای پایانی اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روزهای پایانی اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

فراموشی عمدی گذشته با رقص فراموشی

نمایش رقص فراموشی به نویسندگی و کارگردانی نیاز اسماعیل‌پور، از فروردین ۱۴۰۳، اجرای خود را در سالن شماره ۲ عمارت ارغوان آغاز کرده است.

نیاز اسماعیل پور متنی از خود را کارگردانی کرده و بازیگران آن یاسمن عطاالهی و امید امیرزاده هستند و سهراب جمالی نقش بازیگر/پرفورمر را برعهده دارد.

ایمان یزدی مجری طرح، علیرضا دربانی طراح گرافیک، علیرضا محرابی فیلمبردار و ساخت تیزر، مهرداد موسوی عکس، مهرداد ولی زاده تیزر، بهرنگ مظلومی لوگوموشن و مریم باقری و محمدرضا ایمانیان تبلیغات کار را بر عهده دارند.

تازه‌های تئاتر؛ «جادوی شهرزاد» به کمک «رقص فراموشی»

تم نمایش رقص فراموشی، فراموشی عمدی گذشته ای ست که بر زندگی نسلی سایه افکنده و توان زندگی در زمان حال و نگاه به آینده را از آنها گرفته تا جایی که درگیر بحران رابطه اند و دچار تنهایی.

در این نمایش، موسیقی نقشی ویژه‌ دارد و از سبک‌های راک، پراگرسیو راک و پاپ راک در آن استفاده شده و طراحی حرکت آن به روش رقص معاصر، داستانگو و در خدمت روایت است.

این نمایش که به سبک رئالیسم جادویی طراحی شده تا ۱۸ اردیبهشت در عمارت ارغوان بر صحنه است.

پیش‌فروش «امشب به صرف بورش و خون»

پیش‌فروش بلیت اجراهای ماه خرداد نمایش «امشب به صرف بورش و خون» به کارگردانی صابر ابر آغاز شد.

نمایش «امشب به صرف بورش و خون» نوشته مهدی یزدانی‌خرم و کارگردانی صابر ابر از ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ در بلک‌باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه رفته است.

تازه‌های تئاتر؛ «جادوی شهرزاد» به کمک «رقص فراموشی»

با پایان بلیت اجراهای ماه اردیبهشت «امشب به صرف بورش و خون»، پیش‌فروش بلیت ۲۰ اجرای این نمایش در ماه خرداد، آغاز شد.

دانشجویان رشته‌های مختلف می‌توانند در «یکشنبه‌های دانشجویی» با تخفیف به تماشای این اثر نمایشی بنشینند.

صابر ابر این مونولوگ را که بر اساس رمان «نازنین» فئودور داستایوفسکی و ترجمه یلدا بیدختی شکل گرفته است، در کنار فاطمه نقوی به صحنه می‌برد.

روایتی از سرانجام وقایع جنگ به پنج گویش متفاوت

«چندهیچ» به نویسندگی مریم یاسین‌زاده و کارگردانی رومینا مهدوی که نگاهی متفاوت به جنگ، روایتی به پنج گویش متفاوت از سرانجام وقایع جنگ است، به پردیس تئاتر شهرزاد رسید. 

کارگردان این نمایش گفت: در این وضعیت که دل نگرانی های زیادی برای جنگ وجود دارد خواستم با اجراخوانی این نمایشنامه از همه جوانب تاثیرات جنگ در زندگی مردم آگاه باشیم. به امید روزی که صلح در تمام جهان برقرار باشد.

در این اجرا که به صورت محدود و در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت خواهد بود، تارا قبادی، پویا رجبی، حسین ملکی، سروشا فاضلی، غزل کوچک‌بیگ و مهیار کشاورز نقش‌خوانی می‌کنند. 

نظر شما