شناسهٔ خبر: 66364325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر کشور : ۷۳هزار تشکل مردمی از نیازمندان کشور دستگیری می‌کنند

مشهد- ایرنا- معاون امور مشارکت های اجتماعی وزیر کشور گفت:هم اکنون ۷۳ هزار تشکل مردمی و گروه جهادی از محرومان و نیازمندان در کشور دستگیری می‌کنند و به یاری آنان رفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، "محسن ولیئی" در همایش هم اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در مشهد افزود:در این میان عملکرد بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها از نظر گستردگی، حجم کار و نیت و فراوانی کمک به محرومان رنگ و بوی خاصی دارد.

وی اضافه کرد: این بنیاد در حوزه بین الملل هم فعال است و در کشور عراق هم فعالیتش را گسترش داده است که این کار جای شکرگزاری از خداوند را دارد.

معاون امور مشارکت های اجتماعی وزیرکشور با بیان این که اگر اتفاقی در امر خیر کمک‌رسانی می افتد به واسطه مددجویان است خطاب به حاضران در این نشست گفت: هیچ زمان خدمتی که به مددجو و مهرجو انجام می شود را از توان خود ندانید بلکه این را از الطاف خداوند ببینید و این که این ولی نعمتان هستند که به ما افتخار خدمتگزاری دادند.

ولیئی افزود: به طور قطع همه فعالیت هایی که بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها در دستور کار دارد بخشی از راهبردهای نظام عادلانه در سطح کشور است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه سخا (سامانه خیر و احسان) ادامه داد: سازمان امور اجتماعی کشور با همکاری کمیته امداد و برخی سازمان ها، سامانه "سخا" که سامانه خیر و احسان است را راه اندازی کرده است که این سامانه وصل کننده اغنیا به فقراست یعنی یک خیریه جدید مجازی است و همه افرادی که متقاضی دریافت خدمت هستند به جای مراجعه حضوری به دستگاه ها به این سامانه مراجعه می کنند و خود و نیازشان را معرفی می کنند.

معاون امور مشارکت های اجتماعی وزیر کشور گفت: با ثبت نام مددجو در این سامانه، آن طرف هم خیرینی که حضور دارند این افراد را شناسایی کرده و برای برطرف کردن نیاز و مشکلات آنها اقدام می کنند و این سامانه به همه خیریه ها از جمله آبشار عاطفه ها کمک می کند تا نیازمندان را به جای این که مراجعه حضوری کنند و عزت نفسشان زیر سوال برود و یا دنبال یک معرف بگردند شناسایی کنند.

ولیئی افزود: برخی از این افراد در روستاها هستند که امدادگران این افراد را نمی‌شناسند و این افراد هم زبان گویا و پای آمدن به خیریه ها را ندارند پس معرفی نیازمندان توسط خودشان در این سامانه و کمک به آنها در دستور کار وزارت کشور است.

وی ادامه داد: این نرم افزار یا سامانه نزدیک به سه ماه است در استان البرز به صورت آزمایشی راه اندازی شده و فعالیتش را امسال در کل استان های کشور به طور جدی افزایش خواهد داد و سعی می کند کمکی برای شناسایی نیازمندان به خیریه ها باشد.

معاون وزیر کشور : ۷۳هزار تشکل مردمی از نیازمندان کشور دستگیری می‌کنند

رییس مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهوری نیز در این مراسم،حرکت عظیم بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در اهدای جهیزیه به زوج های نیازمند که همزمان با سفرهای استانی رییس جمهور در استان های مختلف کشور انجام می شود را حرکتی خالصانه، کامل و کارشناسی شده همراه با صداقت و اخلاص دانست و گفت: خیریه آبشار عاطفه ها از بین هزاران خیریه و مجموعه متعدد سمن‌ها و مجموعه های مردم نهاد تبلور خدمت به مردم و همراهی با دولت است.

حجت الاسلام احمد صالحی افزود: از ابتدا هر جا که قدرت نامحدود و ظرفیت مردم بود آن کار موفق و پیروز است؛در جنگ تحمیلی در آزمون ها و فراز و نشیب های نظام و رو در رویی با دشمنان و استکبار و مشکلات اقتصادی و هر جایی که ظرفیت مردم پای کار آمد موفقیت تنها دستاورد این رویارویی مردمی بوده است.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: در دوران شیوع کرونا یا در آن جشن های پر از زیبایی خدمت به مردم که نماد عمل به فرمان مقام معظم رهبری در ایجاد خدمت به مردم است، مجموعه بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها بهترین عملکرد را ارائه کرده است.

صالحی افزود: در سفرهای استانی رییس جمهور می بینیم خیریه آبشار عاطفه ها در حوزه های مختلف مشاوره ای، درمانی، آموزشی، امور بین الملل، خانواده و ازدواج، اشتغال و تولید فعالیت های بسیاری داشته است.

وی خطاب به بانوانی که به عنوان مددکار در این مجموعه فعالیت می کنند اظهار کرد: شما در بنیادی قدم گذاشته اید که برای خادمی مردم هم قسم شده است و بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها به شما اعتبار داده، پس برای ارتقا و حفظ این جایگاه تلاش کنید.

نظر شما