شناسهٔ خبر: 66363625 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

آپدیت اندروید ۱۵ از چشمان شما محافظت خواهد کرد

صاحب‌خبر -

در جدیدترین نسخه آزمایشی آپدیت اندروید ۱۵ گوگل، قابلیت تاریک کردن اجباری برای تمام برنامه‌ها، می‌تواند از چشمان شما محافظت کند.

اکثر کاربران گوشی عاشق فعال کردن حالت تاریک در برنامه‌ها هستند و در همین راستا طبق نظرسنجی سال 2020 حدود 82 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند که حالت تاریک را در هر برنامه‌ای که در دسترس باشد، فعال می‌کنند.

گوگل با معرفی اندروید 10، پشتیبانی از حالت تاریک را به کل سیستم خود وارد کرد و امروزه اکثر اپلیکیشن‌های محبوب، تم تیره و اصطلاحا دارک خود را دارند. با این حال هنوز برخی موارد باقی‌مانده‌اند که تم تاریک اختصاصی نداشته و گوگل هم در جدیدترین نسخه آزمایشی اندروید 15، قابلیتی را اضافه کرده که می‌توانید این برنامه‌ها را مجبور به تاریک شدن بکنید.

بنابه آنچه در اخبار تکنولوژی گفته می‌شود، این قابلیت همراه با برخی موارد دیگر در کدهای تازه وارد شده به نسخه‌های غیررسمی اندروید 15 دیده شده و ممکن است در آینده با نوع دیگری از قابلیت مواجه شویم. اگر می‌خواهید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

قابلیت تاریک کردن اجباری برنامه‌ها در آپدیت اندروید ۱۵

در به‌روزرسانی اندروید 14 QPR2 بتای 2 که در ژانویه منتشر شد، یک مورد جدید با نام Make all apps dark (تاریک کردن همه برنامه‌ها) در مسیر Settings > Accessibility > Color & motion اضافه شده است. البته تاکنون این مورد حتی در نسخه بتا 1.2 اندروید 15 که در این چند روزه منتشر شده، وجود ندارد.

قابلیت حالت تاریک در اندروید ۱۵ قابلیت حالت تاریک در اندروید ۱۵

قابلیت حالت تاریک در اندروید ۱۵

براساس شواهد و تصاویر موجود، این قابلیت برخلاف دیگر برنامه‌های شخص ثالث که به صورت جداگانه محیط برنامه مورد نظر را تیره کرده و احتمالا هم می‌توانستند رنگ‌ها را نادرست نشان دهند، با ایجاد یک تم جدید و ثابت نگه داشتن رنگ‌ها واقعا می‌تواند کاربردی باشد.

در حال حاضر برنامه‌هایی هستند که بنابه برخی دلایل، شما نمی‌توانید تم آنها را به حالت تاریک تغییر دهید. اما با استفاده از این قابلیت قرار داده شده در اندروید 15، خواهید توانست تا با ایجاد یک تم دستی، محیط تاریک را در اپلیکیشن مورد نظر اعمال کنید.

قابلیت حالت تاریک در اندروید ۱۵ قابلیت حالت تاریک در اندروید ۱۵

قابلیت حالت تاریک در اندروید ۱۵

اگر چه هنوز این ویژگی تاریک کردن اجباری آخرین به‌روزرسانی بتای اندروید 15 در دسترس نیست اما کارشناسان حدس می‌زنند که در نسخه بتا آتی فعال خواهد شد. نسخه بتا 2 اندروید 15 قرار است در ماه آینده طی مراسم Google I/O 2024 منتشر شود؛ بنابراین احتمالا پس از معرفی این نسخه، می‌توانیم شاهد حضور آن در نسخه‌های توسعه دهنده باشیم.

در گجت نیوز بخوانید:
آموزش فعال کردن حالت تاریک مرورگر برای تمام سایت‌ها در اندروید این ویژگی امنیتی اندروید ۱۵ شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد اندروید ۱۵ به کاربران اجازه می‌دهد سلامت سخت افزار گوشی خود را ببینند این سه قابلیت اندروید ۱۵ در امور روزمره کمک بزرگی به شما خواهند کرد ویژگی حیرت انگیز اندروید ۱۵ گوشی‌ها را به شارژ بی سیم مجهز می‌کند

نظر شما