شناسهٔ خبر: 66363501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

افزایش شمار شهدا و اسرای فلسطینی و اطلاعاتی خطرناک درباره بازسازی غزه

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدای کرانه باختری از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد دویست و چهارمین روز خود شده است، حملات این رژیم به شهر رفح و سایر مناطق غزه نیز ادامه دارد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای کرانه باختری از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۴۹۱ تن افزایش یافته است.

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد: آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به 34388 شهید و 77437 مجروح رسیده است.

رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 4 مورد جنایت علیه مردم غزه مرتکب شده است که در آن، 32 نفر به شهادت رسیده و 69 نفر مجروح شده‌اند.

 کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین هم تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ فلسطینی دیگر را در کرانه باختری بازداشت کردند که یک زن، یک کودک و چند آزاده هم در میان بازداشت‌شدگان دیده می‌شود.

باشگاه اسیر فلسطین نیز در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته ۸۴۸۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

اطلاعاتی خطرناک درباره بازسازی غزه

همچنین روزنامه گاردین نوشت: پر لودامار، مقام ارشد در دفتر مقابله با مواد منفجره سازمان ملل متحد و رئیس سابق هیئت مبارزه با مین‌های سازمان ملل در عراق، روز گذشته در گفت‌وگویی مطبوعاتی در ژنو به اطلاعاتی مهم، البته خطرناک، درباره بازسازی غزه اشاره کرد.

وی افزود: جنگ اسرائیل علیه غزه، ۳۷ میلیون تن آوار بر جای گذاشت. بیشتر زباله‌ها پر از بمب‌های منفجر نشده‌ای است که احتمالاً خنثی شدن آنها بیش از ۱۰ سال زمان ببرد. در غزه به طور متوسط در هر متر مربع، ۳۰۰ کیلوگرم زباله و آوار هست.

پر لودامار پیش‌بینی کرد که آواربرداری، ۱۴ سال زمان ببرد به شرطی که روزانه از ۴۰۰ کامیون استفاده شود. در مجموع، ۶۵ درصد از ساختمان‌های ویران‌شده در غزه ساختمان‌های مسکونی هستند.

انتهای پیام

نظر شما