شناسهٔ خبر: 66362661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ورود «ناپلی» به بوشهر ممنوع شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: ورود « ناپلی» و «پست لارو » با تصمیم کمیته فنی آبزی پروری و با توجه به نظر اکثریت اعضا، تا اطلاع ثانوی از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع شد. مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: ورود « ناپلی» و «پست لارو » با تصمیم کمیته فنی آبزی پروری و با توجه به نظر اکثریت اعضا، تا اطلاع ثانوی از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ «عقیل امینی» در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر اظهار کرد: موضوع استفاده از مولدین پژوهشکده میگو در مراکز تکثیر استان، در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی بررسی شده و پس از بررسی در صورت موافقت اداره کل دامپزشکی، پایش های لازم انجام می شود.

وی افزود: در صورت داشتن تاییده های لازم از مراجع مذکور و بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز تکثیر میگوی استان از این مولدین استفاده و وارد فاز تولید شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در آماده سازی مزارع پرورش میگو به دقت بررسی و مجوزهای لازم برای ذخیره سازی صادر شود.

امینی ادامه داد: اتحادیه‌های سایتی نظارت و دقت کامل در خصوص آماده سازی مزارع داشته باشند و در صورت آماده سازی مناسب مزرعه، جهت صدور مجوز ذخیره سازی به اداره کل شیلات دامپزشکی معرفی شوند.

ناپلی یکی از منابع تغذیه لارو ماهی و میگو به شمار می رود.

نظر شما