شناسهٔ خبر: 66362326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

آخرین وضعیت فیبرنوری در استان بوشهر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: تا کنون در شهر بوشهر 42 کیلومتر، شهر برازجان 27 کیلومتر، شهر گناوه 18 کیلومتر، عالی شهر 15 کیلومتر، شهر کنگان 10 کیلومتر و شهر عسلویه سه کیلومتر فیبرنوری کار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، در ابتدای جلسه علی سملیان، از همدلی و همکاری فرمانداری ها و شهرداری ها و واحدها در تحقق برنامه های وزارت متبوع، بخصوص پروژه ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان اظهار تشکر کرد.

سپس محمدهادی رستمیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر، با تاکید بر لزوم خدمت رسانی به مردم گفت: شهرداری ها می بایست ضمن رعایت اصول و قوانین و با نگاه تسهیل گرایانه به شرکت های پیمانکار پروژه مربوطه، همکاری کنند.

وی افزود: استان بوشهر بدلیل شرایط خاص جوی و مشکلات حوزه مخابراتی در بخش ثابت، می­بایست هر چه زودتر در اجرای پروژه فیبرنوری FTTx که یک پروژه ملی می باشد، اقدام لازم را اجرایی نماید و در این زمینه شهرداری و اپراتورها می­بایست تمام تلاش خود را بکار گیرند.

رستمیان با اشاره به تاخیر اتفاق افتاده در اجرای این طرح در استان تاکید کرد: شرکت های پیمانکار طرح فیبر نوری می بایست با افزایش تجهیزات و اقدامات لجستیکی لازم، این عقب ماندگی از برنامه را جبران کنند.

در ادامه علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، با اشاره به اقدامات انجام شده در  پروژه ملی توسعه فیبرنوری FTTx در استان بوشهر به عنوان اولین استان شروع کننده در این بخش، عنوان کرد: توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان یک الزام است و می بایست با اهتمام ویژه، این مهم را در اسرع وقت اجرایی کرد.

وی با توجه به چالش های ارائه شده از سمت اپراتورها، هدف از برگزاری این نشست را انجام هماهنگی و تسهیل امور دانست.

سملیان گفت: تا کنون در شهر بوشهر 42 کیلومتر، شهر برازجان 27 کیلومتر، شهر گناوه 18 کیلومتر، عالی شهر 15 کیلومتر، شهر کنگان 10 کیلومتر و شهر عسلویه 3 کیلومتر فیبر نوری کار شده است.

وی در پایان به تکلیف شهرداری ها، طبق بند (پ) تبصره 11 قانون بودجه سال 1403 مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت تعرفه و صدور مجوز حداکثر 15 روز به پیمانکاران معرفی شده توسط  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره نمود.

انتهای پیام

نظر شما