شناسهٔ خبر: 66362131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر عامل شرکت آبفا تربت‌حیدریه:

مدیریت آب با شیوه‌های سنتی میسر نیست + فیلم

تربت حیدریه- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: امروز مبحث آب با شیوه‌های سنتی قابل مدیریت نیست و باید به سمت بهره‌گیری از روش های علمی رفت.

صاحب‌خبر -

علیرضا عباسی روز شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا و در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از ظرفیت پساب در تربت حیدریه یک ضرورت است و کاربرد آن در حوزه های همچون کشاورزی و فضای سبز منوط به مطالعات و کار پژوهشی است.

وی بیان کرد: بر اساس قانون صنایع مکلف به استفاده از ظرفیت پساب فاضلاب هستند، لذا  انتقال پساب شهر تربت حیدریه برای تامین آب فولاد رخ در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه با اشاره به آب مورد نیاز صنعت فولاد، گفت: فولاد جلگه رخ این شهرستان در سال ۱۳۸۶ به ظرفیت سالانه بیش از یک میلیون تن ذوب (فولادسازی) و یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن آهن اسفنجی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حجم پساب تصفیه خانه شماره یک تربت حیدریه ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است و با توسعه ۴۰ کیلومتری که در سال جاری به سرانجام خواهد رسید، حجم پساب افزایش می یابد.

به گفته وی، با وارد چرخه فعالیت شدن تصفیه خانه ولیعصر (عج) تربت حیدریه، ظرفیت جدیدی به پساب فاضلاب این شهر اضافه می شود.

میانگین مصرف آب در تربت حیدریه ۶۵۰ لیتر بر ثانیه است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا گفت: میزان مصرف آب روزانه با توجه به نیاز مردم در هر فصل تغییر می کند و به طور میانگین ۶۵۰ لیتر بر ثانیه آب در تربت حیدریه استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در فصل سرد سال میزان مصرف آب در تربت حیدریه به ۴۵۰ لیتر بر ثانیه کاهش می یابد و در اوج مصرف هم از ۷۵۰ لیتر بر ثانیه هم فراتر می رود، طرح هایی که در دست اجرا است تا بتوان آب مورد نیاز مردم را بهتر تامین کرد.

عباسی افزود: هزینه تمام شده تولید هر متر مکعب آب ۵۷ هزار ریال است که هر مترمکعب ۴۰ هزار ریال به دست مشترکان خانگی رسانده می‌شود و ۱۷ هزار ریال باقی مانده یارانه‌ای است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما