شناسهٔ خبر: 66361824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار بروجرد:

انتقاد شهردار بروجرد از تعلل برخی دستگاه‌ها در صدور مجوزهای قانونی

خرم آباد - ایرنا - شهردار بروجرد گفت: اعطای مجوزهای قانونی به شهرداری برای ایجاد منابع پایدار ضروری است اما برخی دستگاه ها در این خصوص تعلل می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا یحیی عیدی بیرانوند روز شنبه در همایش شوراهای اسلامی و شهرداران استان در سالن جلسات استانداری لرستان، اظهار کرد: مجوز معدن برای شهرداری بروجرد پس از ۲ سال بلاتکلیفی و پیگیری صادر شد.

وی با اشاره به وجود برخی خودتحریمی ها در استان افزود: اجازه استفاده از ظرفیت های قانونی به شهرداری ها داده نمی شود همچنین بسیاری از کارها در بافت و بدنه این نهاد لاک پشتی پیش می رود چراکه کارشناسان ادارات در انجام کارهای این دستگاه خدمت رسان تعلل کرده و مجوزها با وجود دستور مدیران کل، دیر صادر می شود.

عیدی بیرانوند با اشاره به اینکه بروجرد قطب صنعتی و شهر ملی ورشو است و ظرفیت های خوبی برای توسعه دارد عنوان کرد: پارسال بودجه شهرداری بروجرد ۱۰ هزار میلیارد و سال ماقبل پنج هزار میلیارد ریال بود و برای امسال نیز ۲۵ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری ها در موفقیت دولت ها سهیم هستند و رضایتمندی عمومی را جلب می کنند یادآور شد: میانگین آسفالت در شهر بروجرد طی سال های گذشته ۵۰ تا ۶۰ هزار متر مربع در سال بود اما ۲ سال اخیر یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت انجام شده که تنها ۲۰ درصد آن مربوط به نهضت قیر رایگان بوده است.

وی افزود: وجود برخی اصناف آلاینده چهره شهرها را مخدوش کرده و ناهنجاری های بسیاری در این زمینه دیده می شود که لازم است در این راستا زمین هایی با کاربری صنعتی در اختیار شهرداری ها قرار گیرد همچنین آرامستان های بروجرد و خرم آباد در بن بست قرار گرفته است که منابع طبیعی باید زمین لازم را برای ساخت آرامستان های دوم در اختیار شهرداری ها قرار دهد.

عیدی بیرانوند تصریح کرد: استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم (ص) برای اجرای پروژه های شهرداری ضروری است.

مدیریت رودخانه های شهری محل اختلاف شهرداری و آب منطقه ای

شهردار الشتر ( مرکز شهرستان سلسله) نیز در این جلسه گفت: مدیریت برخی رودخانه های شهری به محل اختلاف شهرداری و آب منطقه ای تبدیل شده که لازم است با توجه به واگذاری این امر به آب منطقه ای، هرچه سریعتر اجرا شود.

محمد شریفی مقدم با اشاره به مطالبات شهرداری ها از دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: چنانچه دستگاه ها طلبی از شهرداری داشته باشند نقد می شود اما شهرداری ها نمی توانند مطالبات خود را نقد کنند بنابراین لازم است در قانون مولدسازی به شهرداری ها کمک شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهرها، اهداف ماده ۲۲ قانون هوای پاک محقق نشده است تصریح کرد: همچنین انتظار می رود تامین زمین برای آرامستان و سایت های زباله که به مصیبتی برای استان تبدیل شده اند تسریع شود.

شهردار الشتر با تاکید بر بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهرهای استان ادامه داد: برخی شهرها کارخانه آسفالت دارند اما سهمیه قیر ندارند و برخی شهرها هم که سهمیه قیر دارند، آب منطقه ای اجازه برداشت مصالح از سایت های کوهی را نمی دهد.

به گزارش ایرنا در این همایش مهمترین مشکلات و مسائل شهرداری ها از جمله وجود ماشین آلات فرسوده، لزوم بازنگری طرح جامع و تفصیلی، مطالبات تامین اجتماعی و بیمه کارگران شهرداری ها، طلب شهرداری ها از ادارات و دستگاه ها، توجه به شهرهای کوچک در کمیته برنامه ریزی و انطباق، نبود کارخانه آسفالت، سهمیه قیر رایگان و ارزش افزوده مطرح شد.

نظر شما