شناسهٔ خبر: 66361050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر

خبرگزاری صدا و سیما

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی در سال گذشته به میزان ۱۲۰۰ تن به شهرستان اهر تعلق یافت.

صاحب‌خبر -

اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمد آئینی در سفر یک روزه به شهرستان اهر و شرکت در مراسم افتتاح معابر شهری بافت فرسوده با اشاره به نهضت آسفالت ریزی معابر در محله‌های ۱۰ گانه محروم شهر اهر ادامه داد: بیشتر معابر محله‌های ۱۰ گانه محروم و کم برخوردار این شهرستان آسفالت ریزی شد و امیدواریم امسال نیز شاهد آسفالت همه معابر در مناطق ۱۰ گانه این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است گفت: طبق سند ستاد بازآفرینی، دستگاه‌های اداری موظف هستند یک سوم اعتبارات و طرح‌های تملک دارایی سرمایه سهم ادارات را برای نوسازی و بازسازی محلات با بافت فرسوده اختصاص دهند.

آیینی اضافه کرد: سال گذشته با صدور ۹۰ هزار پروانه بافت فرسوده در بحث بازسازی و نوسازی مساکن فرسوده، تاکنون در مجموع ۲۶۳ هزار پروانه واحد بافت فرسوده در کشور صادر شده است که رکورد ۳۰ ساله را شکسته‌ایم و امیدواریم امسال با کمک مردم این رقم به ۴۰۰ هزار پروانه افزایش یابد

وی به تخصیص اعتبارات، تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی برای نوسازی و بازسازی بافت مساکن فرسوده اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم موضوع نوسازی مساکن را در اختیار مردم گذاشت و سعی شد با مشارکت مردم، اعطای تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی زمینه را برای شرکت مردم در نوسازی مساکن فرسوده مهیا شود که امیدواریم این مشارکت در منطقه ارسباران و شهرستان اهر که مشکل مساکن فرسوده دارند بیشتر تحقق یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اشاره به اینکه کار‌های زیادی در زمینه بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ارسباران و شهرستان اهر انجام شده است اظهار کرد: متاسفانه آمار ساخت و ساز‌ها نسبت در این شهرستان و منطقه ارسباران پایین است و امیدواریم به این موضوع اهتمام ویژه‌ای صورت پذیرد.

آیینی همچنین از اختصاص سهم ۸۰ درصدی مشابه وام نهضت ملی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق تاریخی خبر داد و افزود: ۸۴ هکتار از بافت‌های فرسوده مناطق تاریخی شهر اهر نیز تحت پوشش این وام قرار می‌گیرد و نیازمند است که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهر به این موضوع با جدیدت تمام ورود کنند تا تجربه زلزله ارسباران را شاهد نباشیم.

 

نظر شما