شناسهٔ خبر: 66360795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

باید فرهنگ دفاع مقدس و مؤلفه‌های وابسته به آن حفظ و گسترش یابد

حجت الاسلام نوری گفت: برای نگهداشت فرهنگ دفاع مقدس باید این فرهنگ و مؤلفه‌های وابسته به آن حفظ و گسترش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، امروز (شنبه) کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیدار کردند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به سالروز شکست تحقیرآمیز آمریکا در صحرای طبس، اظهار داشت: به‌طور قطع وظیفه ذاتی و تکلیف شما در مجموعه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی، آشنایی آحاد مردم شریف استان با سبک زندگی و سیره فکری و عملی شهدا و ایثارگران است.

وی ادامه داد: آشنایی دختران و زنان جامعه با همسران و  مادران شهدا و جانبازان که درس صبر، ایثار و از خود گذشتگی می‌دهند. ترویج ویژگی‌های ممتاز شهادت‌طلبانه رزمندگان در دوران دفاع مقدس و مدافعان حریم و حرم باید با گفتمانی نزدیک با جوانان و نوجوانان با نقش آفرینی خودشان بررسی و تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در دست تدریس است و موزه دفاع مقدس می‌تواند با همکاری با دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای فهم درست دوران دفاع مقدس، کلاس درس آشنایی با دفاع مقدس را با حضور دانشجویان و طلاب در این مکان برگزار کند.

نوری متذکر شد: با تبیین و روایت صحیح از دفاع مقدس، بی شک درک درست و ماندگاری از فرهنگ دفاع مقدس همراه با نگاه دقیق به زوایای سبک زندگی شهدا و ایثارگران ایجاد خواهد شد. امروز رسالت ما این است که این فرهنگ را زنده و پویا نگهداریم. عزت و اقتدار امروز ما مرهون آن مجاهدت‌ها و حماسه‌ها بوده است. برای نگهداشت فرهنگ دفاع مقدس باید این فرهنگ و مؤلفه‌های وابسته به آن حفظ و گسترش یابد.

در ادامه سرهنگ پاسدار «مهدی الهی راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی ضمن تبریک عملیات پیروزمندانه وعده صادق تحت زعامت و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، اظهار داشت: باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با شناسایی ظرفیت‌های بومی و ذائقه مخاطب بیش از پیش برنامه‌ریزی کرده و در جهت اجرای صحیح آن تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: در بحبوحه پیروزی انقلاب، دشمن درصدد انزوا و به چالش کشاندن انقلاب اسلامی بود که رزمندگان و شهدا با حضوری سلحشورانه و جوانمردانه ایستادگی و فداکاری کردند. با شجاعت، سرمایه وجودی خود را تقدیم انقلاب کردند.

انتهای پیام/

نظر شما