شناسهٔ خبر: 66360624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه

رفع موانع تولید و حل مشکلات کارگران استان کرمانشاه در اولویت کاری مسوولان قرار گیرد

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه؛ لازمه کاهش نرخ بیکاری و جهش تولید در استان را رفع موانع تولید و حل مشکلات نیروی کار و کارگری عنوان کرد و از مسوولان استان کرمانشاه خواست رفع موانع تولیدکنندگان مانند بروکراسی‌های پیچیده اداری و حل مشکلات جامعه کارگری را در اولویت خود قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری روز شنبه به مناسبت هفته "کارگر" در دیدار با منتخبان و نمایندگان جامعه کارفرمایی و کارگری استان کرمانشاه؛ جامعه کارفرمایی و کارگری را مانند ۲ بال پرنده برای جهش تولید و رونق اقتصادی توصیف کرد که در تعامل با هم می توانند زمینه پیشرفت و آبادانی را فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به شعار سال؛ "جهش تولید" و با توجه به پتانسیل های خوب اقتصادی استان در بخش های مختلف و هم مرزی با کشور عراق، به مسئولان تاکید کرد: برنامه و اقدام های ویژه جهش تولید، متناسب با شرایط و ظرفیت های نابی که استان دارد را در دستور کار خود قرار دهید تا در مدت کوتاهی منجر به نتیجه شود.

حجت الاسلام غفوری از مسوولان همچنین خواست در اقدام برای برنامه ریزی جهش تولید استان با بخش خصوصی، جامعه علمی، متخصصان و کسانی که در میدان عمل فعالیت می کنند مانند کارآفرین ها، کارفرمایان و شرکت های دانش بنیان تعامل و هم فکری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود، به جایگاه و کرامت کارگر در اسلام، رفتار پیامبر و بزرگان با کارگران اشاره کرد و گفت: کارگران اساس و بنیان پیشرفت و عمران و آبادانی را فراهم می کنند لذا باید حل مشکلات آنها مانند حق مسکن و دیگر مسائل پیرامون آنها در اولویت ها دولت و کارفرما باشد.

از جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه در حال حاضر ۱۵۹ هزار کارگر بیمه شده اجباری و ۲۱ هزار کارفرما در استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

نظر شما