شناسهٔ خبر: 66360305 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روش های سرمایه گذاری با پول کم در سال 1403

برای سرمایه‌گذاری با پول کم،چون اول راه هستید باید پیش از هر نوع تصمیمی قدرت ریسک‌پذیری را در خودتان بالا ببرید.شما با مبلغ 500هزارتومان می‌توانید در بازار بورس یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا مشارکت کنید.اگرهم هنوز سرمایه‌ای ندارید می‌توانیدبرای مشورت دراین زمینه بابرخی از کارشناسان سبدگردان،با شرح میزان درآمد، سرمایه‌ای فراهم کنیدو وارد بازارهای جهانی شوید.

صاحب‌خبر -

برای سرمایه‌گذاری با پول کم، چون اول راه هستید باید پیش از هر نوع تصمیمی قدرت ریسک‌پذیری را در خودتان بالا ببرید. شما با مبلغ 500 هزار تومان می‌توانید در بازار بورس یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا مشارکت کنید. اگر هم هنوز سرمایه‌ای ندارید می‌توانید برای مشورت در این زمینه با برخی از کارشناسان سبد گردان، با شرح میزان درآمد، سرمایه‌ای جور کرده و برای کسب سود وارد بازارهای مالی جهانی شوید.

سرمایه‌گذاری یعنی اینکه پولت را به امید به دست آوردن منفعت بیشتر یا حداقل از دست نرفتن ارزش آن در جایی بگذاری و سودش را ببری. قدیم‌ها مازاد درآمد را به امید خرید کالاهای گرانقیمت یا راه اندازی کسب و کار، زیر بالش، درون قلک و کمی خوش‌فکر تر در بانک نگهداری می‌کردند. اما با این تورم افسار گریخته این راهکارهای سنتی پاسخگو نیست و برای اینکه ارزش پول حفظ شود و از آن به خوبی بهره‌مند شد، باید به فکر سرمایه‌گذاری درست و حسابی افتاد. در حال حاضر بهترین راهکار، انتخاب شرکت‌های سبدگردان معتبر مثل اینوستو و یا کارگزاری‌های بورس هستند. آن‌ها با بکارگیری افراد حرفه‌ای و کهنه‌کاران حوزه مالی و اقتصاد انواع روش‌های سرمایه‌گذاری و خطرهای آن را شناسایی کرده و می‌توانند راهنمای خوبی در این مسیر باشند. شما فقط با مراجعه به وبلاگ آموزشی اینوستو می‌توانید اطلاعات خوبی درباره‌ی بازارهای مالی و خلاقانه‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری با حداقل سرمایه و ریسک کم آشنا شوید.

سرمایه گذاری چیست؟

هر کسی از سرمایه‌گذاری یک تعریف اختصاصی دارد، برخی سرمایه‌گذاری را فقط در خرید ملک و خانه می‌دانند و برخی دیگر هنوز سود گرفتن از سپرده‌ها بانکی را راحت‌ترین و کم دغدغه‌ترین نوع سرمایه‌گذاری می‌دانند. در کل سرمایه گذاری به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود. خرید ملک و ماشین و سرمایه‌گذاری غیر مستقیم شرکت در انواع بورس است. (برای آشنایی با روش های سرمایه گذاری در طلا روی لینک کلیک کنید.)

مهم‌ترین تفاوت این دو نوع سرمایه‌گذاری میزان سرمایه است. در نوع اول شما به سرمایه‌ی زیادی نیاز دارید اما در نوع دوم با حداقل سرمایه نیز می‌توانید وارد بازارهای مالی شوید و به سود برسید یا بالعکس ضرر کنید!

سرمایه‌گذاری همیشه با ریسک همراه است! هر چقدر سود بیشتر باشد، احتمال ضرر و شکست آن‌هم به تناسب بیشتر است. بنابراین باید دست پر و با دانش و آگاهی بالا برای سرمایه‌گذاری‌های پرسود اقدام کرد و گرنه نه تنها به سود نخواهید رسید، بلکه تمام سرمایه‌ی خود را هم از دست خواهید داد.

روش های سرمایه گذاری با پول کم در سال 1403

روش های سرمایه گذاری با مبلغ کم کدامند؟

خیلی‌ها با این تفکر که سرمایه‌گذاری فقط برای ثروتمندان و مشاغل خاص است، کلا بی‌خیال سرمایه‌گذاری می‌شوند. البته که پول زیاد سود زیادی هم دارد، اما روش‌هایی هم هست که با پول کمتر از یک میلیون تومان هم بشود سرمایه‌گذاری را شروع کرد. فقط اینکه سرمایه‌گذاری با پول کم صبر و حوصله می‌خواهد و قطعا زمان‌بر است.

روش های سرمایه گذاری با مبلغ کم: 1. صندوق های سرمایه‌گذاری

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری ایمن و کم دغدغه، سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها است. شما برای رسیدن به سود فقط باید درباره سوابق و عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحقیق کنید. با انتخاب نوع صندوق، متخصصین و کارشناسان بجای شما در بورس، بانک، پروژه‌های مالی و سایر بازارها سرمایه‌گذاری کرده و طبق قرارداد به شما سود می‌دهند. اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری هم از نظر نوع معاملات و ریسک‌پذیری انواع مختلفی دارند. در ادامه با معروف‌ترین نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنا خواهید شد:

روش های سرمایه گذاری با پول کم در سال 1403

روش های سرمایه گذاری با مبلغ کم: 2. صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت

صندوق‌های درآمد ثابت بخاطر اینکه ریسک‌پذیری کمی دارند و اکثر به‌صورت ماهانه و یا سه ماهه سود پرداخت می‌کنند در اولویت هستند. منابع مالی این صندوق‌ها تا 70 درصد از طریق خرید اوراق بهادار کم ریسک و سپرده‌های بانکی و فقط 30 درصد دارایی‌ها صرف خرید سهام می‌شود.

روش های سرمایه گذاری با مبلغ کم: 3. صندوق سرمایه گذاری مختلط
صندوق‌های مختلط کمی ریسک‌پذیری بیشتری نسبت به صندوق‌های درآمد ثابت دارند. چون تا 50 درصد از دارایی‌ها صرف خرید سهام و مشارکت در بورس است و 50 درصد منابع مالی آن‌ها از طریق درآمد ثابت است.
روش های سرمایه گذاری با مبلغ کم: 4. صندوق‌ سرمایه‌ گذاری سهامی
اگر برای رسیدن به سود بیشتر، ریسک را می‌پذیرید، سرمایه‌گذاری در صندوق سهامی مناسب شما است. در این صندوق 70 درصد دارایی‌ها صرف خرید و فروش سهام است و فقط 30 درصد منابع از درآمد ثابت به دست می‌آید.

روش های سرمایه گذاری با مبلغ کم: 5. سرمایه گذاری طلا و سکه
یکی از روش‌های محبوب و کاربردی در سرمایه‌گذاری خرید طلا و سکه است. اما با پول کم مگر چقدر طلا می‌شود خرید؟ و بعد از خرید، تا وقتیکه مقدارش کم است که هیچ اما اگر حجمش بیشتر شود، دغدغه‌ی نگهداری آن جان آدم را به لبش می‌رساند. از روش‌های نوین سرمایه‌گذاری طلا، روش‌های خرید طلا در بورس یا صندوق‌های مبتنی بر طلا است.

از ویژگی‌های خوب این صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری با پول اندک (چند هزار تومان) است. یک مورد دیگر که در این نوع صندوق‌ها قابل ملاحظه است، امکان معامله در بورس (ETF) است. به این معنا که خیلی راحت از طریق سامانه‌های معاملاتی آنلاین بورس کالا، می‌توانید واحدهای خود به ارزش روز معامله کنید.

روش های سرمایه گذاری با مبلغ کم: 6. سرمایه گذاری در بورس

یک روش دیگر برای سرمایه‌گذاری با مبالغ کم (حداقل 500 هزار تومان) سرمایه‌گذاری در بورس است. شما می‌توانید با جمع‌آوری اطلاعات و آموزش‌های رایگانی که اینترنت هست مثل وبلاگ آموزشی اینوستو و سایر کارگزاری‌ها، خودتان برای سرمایه‌گذاری در بورس دست‌به‌کار شوید.

در بازار بورس به‌خاطر سهام‌های متنوع امکان کسب سود کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد. برای فعالیت در بازار بورس انتخاب یک کارگزاری مطمئن برای مشورت گرفتن در معاملات بورسی و آموزش تحلیل‌های تکنیکال و فنی و تابلو خوانی برای مدیریت ریسک و سرمایه‌گذاری درست از الزامات شرکت در بورس است.

روش های سرمایه گذاری با مبلغ کم: 7. سرمایه گذاری در ارزهای خارجی

از قدیم خانواده‌هایی که درآمد بالا و اطلاعات خوبی از بازار ارزهای خارجی داشتند، همیشه کمی دلار و یورو در خانه پس‌انداز می‌کردند. با افزایش بی‌سابقه‌ی نرخ ارزهای خارجی مخصوصا دلار، یورو و پوند، این روش سرمایه‌گذاری سود زیادی خواهد داشت.

البته سرمایه‌گذاری دلار هم به دوره‌های آموزشی مثل محاسبه ارزش ذاتی دلار و برآورد بهترین زمان فروش آن‌ها نیاز دارد.

برای سرمایه گذاری چی بخریم؟

برای سرمایه‌گذاری با پول کم، چون اول راه هستید باید پیش از هر نوع تصمیمی قدرت ریسک‌پذیری را در خودتان بالا ببرید. شما با مبلغ 500 هزار تومان می‌توانید در بازار بورس یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا مشارکت کنید. اگر هم هنوز سرمایه‌ای ندارید می‌توانید برای مشورت در این زمینه با برخی از کارشناسان سبد گردان، با شرح میزان درآمد، سرمایه‌ای جور کرده و برای کسب سود وارد بازارهای مالی جهانی شوید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما