شناسهٔ خبر: 66358772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بوشهر: بودجه نهادهای فرهنگی جوابگوی برنامه‌ها نیست

بوشهر - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بودجه نهادهای فرهنگی صرف حقوق و امورات جاری می‌شود و برای انجام کار فرهنگی با کمبود بودجه روبرو هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، " آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری" روز شنبه در دیدار اعضای بنیاد ملی رضوی بوشهر، اظهار کرد: باتوجه به محدود بودن منابع و برای اثرگذاری برنامه ها باید کارهای فرهنگی مردم نهاد باشند.

وی با اشاره به بالا بودن فرصت سوزی در عرصه منظومه فرهنگی افزود: ظرفیت‌های زیادی در اسلام وجود دارد که بسیاری از آنها شناخته شده و برخی نیز ناشناخته مانده است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های فوق‌العاده و منحصر به فردبرای انجام فعالیت‌های فرهنگی تاثیرگذار، فرهنگ رضوی است.

صفایی بوشهری یادآورشد: فرهنگ رضوی از دیرباز در ایران نهادینه شده است اما ابعاد بسیار زیادی از آن کشف و استفاده نشده است.

وی گفت: با توجه به رویکرد آستان قدس به‌ عنوان خورشید منظومه فرهنگی ایران باید از ظرفیت های این مجموعه استفاده بیشتری شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اینکه یکی از ظرفیت‌ها مردم نهاد کردن فرهنگ رضوی است، افزود: طراحی ، برنامه‌ریزی و کشف ظرفیت‌ها نیازمند نخبگان است اما پای کار بودن با مردم است، وقتی مردم پای صحنه باشند قرابت مردم با بارگاه مقدس دوسویه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثامن‌الحجج (ع) در تبدیل تهدید به فرصت بزرگترین خدمت را به اسلام کرد، افزود: ایشان با مناظراتی که انجام داد، فرهنگ شیعه را جهانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: باتوجه به اینکه جهان اکنون در حال تولید فرصت ما هم باید تهدیدهای فرهنگی دشمن را به فرصت تبدیل کنیم .

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ رضوی محدود به ایران نیست بلکه در سراسر جهان گسترش یافته است، گفت: آسیب‌های فرهنگی کشور باید شناسایی و راهکارهای مقابله ای آن اتخاذ شود.

صفایی بوشهری تصریح کرد: باید هدف گذاری مردمی و بررسی شود که با این حجم برنامه‌هایی که بنیاد امام رضا (ع) اجرا می‌کند، تاثیرگذاری این برنامه‌ها در عرصه جذب چقدر است.

وی با اشاره به ضرورت آسیب شناسی برنامه ها افزود: از برنامه های بنیاد امام رضا (ع) در این استان حمایت می شود.

نظر شما