شناسهٔ خبر: 66358706 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعضای نوجوان اهل لردگان به بیماران نیازمند اهدا شد

شهرکرد- ایرنا- مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن نوجوان ۱۴ ساله اهل لردگان صبح روز شنبه جداسازی و اهدا شد.

صاحب‌خبر -

پانته‌آ رمضانی‌نژاد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرگ مغزی علی خلیل طهماسبی که به سبب تصادف در بیمارستان لردگان بستری شده بود، به تایید پزشکان رسید و با رضایت خانواده نیکوکار عمل جداسازی اعضا صبح امروز انجام گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت کبد و کلیه‌های این نوجوان لردگان جداسازی و برای اهدا به بیماران در صف انتظار به شیراز ارسال شد.

مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این چهارمین عمل اهدای عضو در سالجاری به شمار می‌رود.

رمضان‌نژاد از خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی قدردانی کرد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۲۶ مورد عمل اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری انجام شد.

سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.

نظر شما