شناسهٔ خبر: 66358340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰ درصد رشد اقتصادی کردستان بر دوش واحدهای فناور است

سنندج-ایرنا-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: ۲۰ درصد تحقق رشد اقتصادی استان در سال جاری باید از فعالیت مراکز و واحدهای رشد و فناور محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اکبر محمدی روز شنبه در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه آخرین تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۲ استان در ۲۹ اسفند سال گذشته انجام شد، اظهار کرد: به همه مدیران استان میزان تخصیص اعلام شده، پس باید در خصوص هزینه کرد آن تسریع کنند.

وی افزود: تا ۲۰ اردیبهشت همه دستگاه های اجرایی استان میزان اعتبارات ملی خود را به ما اعلام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان اضافه کرد: فرمانداران برنامه ریزی لازم را با اولویت پروژه های نیمه تمام و طرح های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

محمدی با اشاره به اینکه آسیب شناسی از مصوبات شورای برنامه ریزی استان صورت گرفته است، افزود: سال گذشته ۱۲ جلسه این شورا با ۱۰۰ مصوبه تشکیل شد که ۷۰ درصد این مصوبات انجام شده و مابقی در حال اجرا هستند.

وی مشارکت عمومی و خصوصی برای اتمام پروژه های عمرانی را یکی از موارد قانونی خواند و گفت: اطلاعات مربوط بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه در سامانه مربوطه ثبت شد و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه های نیمه تمام باید از ظرفیت واگذاری آنها به بخش خصوصی اقدام شود، یادآور شد: همه استان ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

محمدی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی برنامه تدوین شده را رصد می کند، ادامه داد: گام نخست در تدوین این برنامه عملیاتی شامل تعیین مسائل مهم و اولویت های استان، گام دوم تشریح مدل مفهومی برنامه تحقق شعار سال، گام سوم تعیین اهداف کلان برنامه و ابلاغ آن به دستگاه های اجرایی، گام چهارم تدوین برنامه عملیاتی براساس محتوای مدل مفهومی و گام پنجم طرح و بررسی و تصویب یا اصلاح برنامه عملیاتی دستگاه ها در شورای برنامه ریزی است.

وی با اعلام اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی موظف اند این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با بیان اینکه تکلیف ایجاد اشتعال و تولید را برعهده داریم، گفت: پروژه های قابل اتمام و طرح های بسترساز مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار داده شوند.

محمدی با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان باید امسال به حساب صندوق پیشرفت و عدالت واریز شود، افزود: در برنامه رشد اقتصادی استان در سال جاری تاکید بر جلب مشارکت مردم و فعالان اقتصادی، تکمیل پروژه های نیمه تمام و احیای واحدهای راکد است.

وی با بیان اینکه برنامه رشد اقتصادی استان با رعایت سند آمایش باید تهیه و اجرا شود، ادامه داد: در این برنامه تاکید بر فناوری است و ۲۰ درصد تحقق رشد باید از فعالیت مراکز و واحدهای رشد و فناور محقق شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان یکی دیگر از تاکیدات در این برنامه استفاده از ظرفیت بانک هاست، اضافه کرد: یکی از دستورکارهای شورای برنامه ریزی هم در سال جاری باید مرتبط با رشد اقتصادی استان باشد.

نظر شما