شناسهٔ خبر: 66357729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ خوشه گیاهان دارویی و صنایع دستی خوزستان در دست تشکیل است

اهواز- ایرنا - مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ۲ خوشه کسب و کار حوزه گیاهان دارویی و صنایع دستی در استان تصویب و در دست تشکیل است.

صاحب‌خبر -

علی مهدی‌پور شنبه در حاشیه نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شورای راهبری توسعه خوشه‌ای در خوزستان ایجاد شده که با تصویب این شورا فرآیند تشکیل ۲ خوشه کسب و کارگیاهان دارویی و صنایع دستی استان در حال انجام است.

تولید زعفران در چهار شهرستان دزپارت، ایذه، باغملک و اندیکا خوزستان در مساحت ۳۰ هکتار در حال انجام است که سالانه ۷۵ کیلوگرم تولید این گیاه را دارند.

وی مدت زمان تشکیل نهایی خوشه را سه سال عنوان کرد و گفت: در خوشه گیاهان دارویی تولید زعفران، گل گاوزبان، نعناء و چای ترش مد نظر است و تلاش می‌شود این تولیدات منجر به برندسازی و تولید و صادرات گسترده در این حوزه شود.

مهدی‌پور اظهار کرد: در خوشه صنایع دستی کپوبافی، حصیر و بوریا بافی و گلیم بافی از صنایع دستی با قدمت استان مورد توجه است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به میزان تولیدات مورد نظر در هر خوشه تصریح کرد: در خوشه گیاهان دارویی سطح زیر کشت زعفران ۲۹ هکتار، گل گاوزبان ۸۶ هکتار، نعناء ۳۱۸ هکتار و چای ترش ۹۱ هکتار است.

وی با بیان میزان اشتغال پیش‌بینی شده برای هر بخش خوشه گیاهان دارویی ادامه داد: برای بخش زعفران ۲۸۲، گل گاو زبان یکهزار و ۵۳۰، نعناء ۶۳۳ و چای ترش ۴۲۲ فرصت شغلی پیش‌بینی شده است.

۲ خوشه گیاهان دارویی و صنایع دستی خوزستان در دست تشکیل است

مهدی‌پور گفت: برای خوشه صنایع دستی نیز یکهزار و ۲۰۰ قطعه کپو بافی، ۸۴ هزار قطعه حصیربافی، ۷۰ هزار متر بوریا بافی و ۱۲ هزار متر گلیم بافی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: میزان اشتغالزایی پیش‌بینی شده برای هر بخش در این خوشه شامل، سه هزار و ۶۰۰ نفر در حوزه کپوبافی، ۶۷۲ نفر حصیربافی، سه هزار نفر بوریا بافی و ۶ هزار نفر گلیم‌بافی است.

به گزارش ایرنا، خوشه‌های صنعتی به صورت تخصصی در حوزه تولید فعالیت دارند که در خوزستان هفت خوشه صنعتی تا کنون تشکیل شده است.

نظر شما