شناسهٔ خبر: 66357173 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل اوقاف استان تهران:

جریان پیشرو جایگزین جریان سنتی وقف شده است/مردم و خیرین باید بدانند

تهران-ایرنا- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: نمایشگاه دستاوردها باید در فضای گسترده‌تر برگزار شود تا مردم و خیرین باید در جریان قرار بگیرند که جریان سنتی وقف جای خود را به جریان پیشرو در جهت نیازهای جامعه داده است.

صاحب‌خبر -

سیدحسن میرکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در گذشته اوقاف هیچ گاه تولید کننده نبود، اما امروز نمایشگاه دستاوردهای وقف نشان می دهد که سازمان اوقاف در عرصه تولید وارد شده خصوصا اینکه بسیاری از شرکت‌ها که در نمایشگاه حضور دارند دانش بنیان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: آنچه در سازمان اوقاف صورت گرفته، اقدامات متنوع و گسترده و حوزه‌های متفاوتی را شامل می‌شود که نشان‌دهنده رویکردی است که این سازمان در پیش گرفته و به طور طبیعی نتیجه آن در نمایشگاه عرضه شده است.

وی گفت: شاید برخی از همکاران از تنوع طیف وسیع کارهای صورت گرفته آگاه نباشند چه برسد به جامعه بیرون که نگاه آنها به موضوع وقف سنتی است، لذا رسالت ما می‌تواند رساندن این آگاهی به متخصصان و مسئولان باشد و در گام بعد آگاهی بخشی به عموم جامعه است.

میرکریمی افزود: بخشی از اقدامات شامل نیاتی است که واقفان به آن اشاره کرده‌اند و بخش دیگر توانمندی مالی موقوفات است که در جهت توسعه بهره وری وقف صرف می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: نمایشگاه دستاوردها باید از این فضای محدود به فضای گسترده‌تر و عمومی‌تر منتقل شود، مردم و خیرین باید در جریان قرار بگیرند که جریان سنتی وقف جای خود را به جریان پیشرو در جهت نیازهای جامعه داده است.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور حدود ۴۰ شرکت دانش بنیان از پنجم اردیبهشت در هتل ارم تهران آغاز شده و تا روز یکشنبه -۹ اردیبهشت- ادامه دارد.

نظر شما