شناسهٔ خبر: 66355759 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

دامپزشکان ضامن تامین امنیت غذایی و سلامت در کشور هستند

صاحب‌خبر -

معاون وزیر جهادکشاورزی با صدور پیامی ضمن گرامیداشت روز جهانی دامپزشکی گفت: دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور و تضمین کننده امنیت غذایی و سلامت آحاد جامعه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، در پیام رییس سازمان دامپزشکی کشور آمده است: روز جهانی دامپزشکی فرصتی مغتنم برای یادآوری و توجه به اهمیت خدمات تخصصی دامپزشکی و نقش برجسته دامپزشکان در حوزه سلامت انسان و دام و تامین و تضمین امنیت غذایی است.

مجتبی نوروزی در این پیام پیشگیری، مبارزه و درمان بیماری‌های دامی در جهت حفظ و ارتقای سلامت جمعیت دامی کشور و برقراری امنیت غذایی به ویژه تأمین سبد مواد غذایی و فرآورده‌های پروتیینی با منشأ دامی ایمن و سالم و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که به حدود 800 نوع بیماری می‌رسد را از مهم‌ترین دستاوردهای دامپزشکان در سطح ملی دانست.

وی افزود: گرامیداشت جایگاه حرفه‌ای دامپزشکان در روز جهانی دامپزشکی برای قدردانی از خدمات ارزشمند و اثرات مفید فعالیت آنها در سطح ملی و بینالمللی است.

نوروزی در بخشی از پیام خود با اشاره به انتخاب شعار روز جهانی دامپزشکی در سال 2024 با عنوان "دامپزشکان از پایه‌های اجتناب‌ناپذیر نظام سلامت هستند" گفت: این شعار بیانگر جایگاه خطیر و حساس دامپزشکان و پیرادامپزشکان در نظام سلامت جهان می‌باشد.

در این پیام آمده است: اقتدار غذایی و افزایش تولید غذا از نظر کمی و کیفی در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار مبتنی بر فعالیتهای دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در این حوزه، از محورهای اساسی ظرفیتسازی در برابر مخاطرات مرتبط با سلامت جمعیت دامی ناامنی غذایی حاصل از آن است.

نظر شما