شناسهٔ خبر: 66353824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی اصفهان:

۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد

اصفهان- معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان از کنترل و استحصال ۳۰ میلیون مترمکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان طی بارش‌های هفته گذشته خبرداد.

صاحب‌خبر -

حسین یاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی بارش‌های هفته گذشته و بازدید میدانی که از شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نائین، نطنز، خور و بیابانک و مبارکه انجام شد، شاهد آبگیری اکثر سازه‌های آبخیزداری در این مناطق بودیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان بین ۲۰ تا ۶۲ میلیمتر باران باریده بود، افزود: میانگین بارش‌ها در حسین آباد آران و بیدگل به ۶۲ میلیمتر می‌رسید و در مناطقی چون روستاهای ابوزیدآباد، محمدآباد و فخره در این شهرستان بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر متفاوت بود که در همه این مناطق سازه‌های آبخیزداری عملکرد خوبی داشت و خوشبختانه از خسارت به مزارع کشاورزی، زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی پایین دست جلوگیری کردند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در پی بارش‌های هفته گذشته حجم زیادی از روان‌آب و سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان کنترل و بر اساس برآورد اولیه در مجموع ۳۰ میلیون مترمکعب آب استحصال شد.

یاری با بیان اینکه بارش‌های اخیر هیچ آسیب یا خسارتی به بندهای آبخیزداری استان وارد نکرد، گفت: متأسفانه سیلاب به مزارع کشاورزی زواره و حوضه حسین آباد و خور و بیابانک آسیب زده که البته این مناطق در سال‌های گذشته جزو حوضه‌های مطالعاتی ما برای اجرای سازه‌های آبخیزداری بود اما به دلیل کمبود اعتبارات عملیاتی نشد.

نظر شما