شناسهٔ خبر: 66352478 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پدیده لیگ برتر در تداوم موفقیت های خود نیازمند حمایت مسئولان استان قزوین است

مدیر فنی تیم شمس آذر قزوین گفت: تیم فوتبال شمس آذر در ادامه روند کسب موفقیت های ارزشمند خود بعنوان پدیده لیگ برتر به حمایت مسئولان و هواداران نیازمند است. مدیر فنی تیم شمس آذر قزوین گفت: تیم فوتبال شمس آذر در ادامه روند کسب موفقیت های ارزشمند خود بعنوان پدیده لیگ برتر به حمایت مسئولان و هواداران نیازمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ صعود تیم شمس آذر به رده هفتم جدول لیگ برتر توانمندی و ظرفیت های این تیم نوظهور را به رخ کشیده و تیمی که با اقتدار و شگفتی توانست از لیگ یک بدون حرف و حدیث به لیگ برتر صعود کند با کمترین هزینه و نداشتن حتی یک بازیکن شاخص توانسته به اهداف خود در سال اول دست یابد و فراتر از انتظار ظاهر شود.

تیم شمس آذر که با حمایت یک واحد صنعتی خوشنام بنام« شمس آذر» با مدیریت پوراسماعیل و نجفیان از فعالان اقتصادی توانمند و شاخص استان توانست در لیگ برتر بدرخشد، موفقیت امروز خود را مدیون چند عامل مهم است که باید این حمایت ها تداوم یابد.

بدون تردید حمایت حامیان مالی باشگاه و واحد صنعتی شمس آذر، سرمربی جوان و اخلاق مدار تیم سعید دقیقی با هدایت بی حاشیه و فنی خود، مدیرعامل جوان و کاربلد ( زندیان) مسئولان استانی، هواداران و در کنار آن کادر فنی و بازیکنان متعصب و با انگیزه آن از عوامل موفقیت این تیم لیگ برتری محسوب می شود.

پدیده لیگ برتر در تداوم موفقیت های خود نیازمند حمایت مسئولان استان است

اتفاقاتی که در نیمه فصل روی داد و شمس آذر برای تامین بخشی از منابع مالی مجبور به فروش و انتقال چند بازیکن شاخص خود شد و نیز رفت و برگشت سعید دقیقی به تیم مس کرمان کمی هواداران این تیم را نگران کرد که تیم دچار افت و خیز و شوک شده و شاید از قافله رده های بالای جدول عقب بماند اما بازی های با انگیزه، غیرتمندانه و متعصبانه بازیکنان و جدیت و توان مربی تیم موجب شد این تیم که در فصل اول فقط ماندن در لیگ را هدف گذاری کرده بود بتواند در کمال ناباوری در رده هفتم جدول جای گیرد و بویژه بازی زیبای تیم در برابر استقلال تهران که می توانست به مساوی بیانجامد موجب شده همه تیم ها روی شمس آذر حساب ویژه ای بازکنند و کمتر تیمی است که از شمس آذر نترسد و آن را دست کم بگیرد.

در این میان انتظار می رود حمایت هایی که از این تیم از سوی استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و حامیان مالی بخش خصوصی صورت گرفته با جدیت تداوم یابد تا در فصل آینده نیز این تیم به روند روبه رشد خود ادامه دهد.

در گفتگوی صمیمی با مجید رضایی از پیش کسوتان فوتبال و دروازه بان سابق تیم ملی و تیم استقلال که امروز مدیر فنی تیم شمس آذر است و توانسته به این تیم کمک کند سوالاتی را در خصوص وضعیت تیم، رمز موفقیت، آینده تیم، ضرورت حمایت مسئولان، ماندن دقیقی در فصل آینده پرسیدیم که وی به آنها پاسخ گفت.

پدیده لیگ برتر در تداوم موفقیت های خود نیازمند حمایت مسئولان استان است

* تیم شمس آذر بعنوان یک پدیده توانسته در لیگ برتر بدرخشد، وضعیت تیم را چگونه ارزیابی می کنید؟
 
مجید رضایی: تیم شمس آذر امسال در اولین سال حضورش در لیگ برتر بعنوان یک پدیده خود را مطرح کرده و همه کارشناسان و علاقمندان به این واقعیت اذعان دارند.

در همه برنامه های ورزشی هم به این واقعیت تاکید شده و راهیابی تیم به لیگ برتر موجب شده ورزش استان بیشتر معرفی شود و شهر تاریخی قزوین هم بعنوان یکی از شهرهای شاخص و باستانی با قابلیت های فرهنگی زیاد در داخل و خارج کشور شناخته شود و به اقتصاد استان هم کمک شود.

* بنظر شما حمایت مالی از تیم کافی است و می تواند افق روشنی را برای استان ترسیم کند؟

رضایی: این تیم بعنوان یک پدیده نباید در میانه راه رها شود و سرنوشت برخی تیم های لیگ برتری را که سقوط کردند پیدا کند لذا ما هم باید مراقب باشیم دچار بحران نشویم.

استقبال خوبی که هواداران قزوین از این تیم دارند و در بازی های حساس بیش از 15 هزار نفر در بازی ها حاضر می شوند یک سرمایه ارزشمند است که نشان می دهد ما هم هواداران خوبی داریم که از تیم حمایت می کنند.

پدیده لیگ برتر در تداوم موفقیت های خود نیازمند حمایت مسئولان استان است

البته تیم ما هم خوب بازی می کند و فلسفه مربی تیم، آقای سعید دقیقی هم قابل تامل و تاثیرگذار بوده و شاهدیم که در تمرینات با یک نگاهی که به بازیکنان القا می شود توانسته ایم خوب بازی کنیم، با این که دو بازیکن تیم به دلیل مشکلات مالی منتقل شدند، توانستیم حیات تیم را محقق کنیم و این روش سیاست درستی بود.

* آیا فروش چند بازیکن در نیم فصل منطقی بود؟

رضایی: این سوال خیلی از هواداران است که چرا این اتفاق رخ داده که در جواب باید گفت به هر شکل یک واحد صنعتی و شرکت هلدینگی بنام شمس آذر با جسارت وارد حمایت از ورزش شده و آقایان پوراسماعیل و نجفیان در کنار اشتغالی که برای بیش از 500 نفر برای کارگران خود ایجاد کرده اند، به ورزش هم اهمیت دادند و توانستند به حفظ تیم در لیگ برتر کمک کنند که جای تقدیر دارد.

در خصوص زیرساختها هم استاندار و مدیران استان کمک کردند و ورزشگاه آماده شد که مهم است اما در استان قزوین افراد توانمند و صنعتگران بزرگی داریم که می توانند در ادامه مسیر به تیم شمس آذر کمک کنند تا هزینه های سنگین آن موجب فروش بازیکن و تضعیف تیم نشود.

پدیده لیگ برتر در تداوم موفقیت های خود نیازمند حمایت مسئولان استان است

ظرفیت های شرکت های صنعتی و کشاورزی و بخش خصوصی که سرمایه داران مهمی هستند در استان بالاست و انتظار می رود در نشست های تخصصی بتوانیم این ظرفیت ها را جذب ورزش کنیم تا تیم حفظ شود.

در هفته های باقیمانده بازی های دیگری داریم و باید رتبه یک رقمی حفظ شود و این کار مستلزم تداوم حمایت های مالی در استان است.

* چه کسانی می توانند از تیم حمایت کنند؟

رضایی: ماندگاری در لیگ برتر نیازمند کمک همه مسئولان استان و بخش خصوصی است و در این میان نقش استاندار، نمایندگان مجلس، مدیرکل ورزش و شهرداری و شورا بویژه فعالان اقتصادی بخش خصوصی بسیار اهمیت دارد.

اگر این حمایت ها از همین امروز صورت گیرد و هدایت شود و به ما کمک کنند می توانیم در سال آینده با یک ساختار مناسب تری تیم شمس آذر را حفظ کنیم و برای کسب سهیمه آسیا هم بجنگیم و امیدوار باشیم و برای بهتر شدن و رسیدن به آرمانهایی که مردم انتظار آن را دارند می توان قدرتمند ظاهر شد.

پدیده لیگ برتر در تداوم موفقیت های خود نیازمند حمایت مسئولان استان است

* علیرغم کسر سه امتیاز در ابتدای فصل رمز موفقیت تیم را در چه عواملی می بینید؟

رضایی: از سالی که تیم در لیگ یک بود و با اقتدار و اختلاف زیاد به لیگ برتر صعود کردیم یکی از مسائل نوع بازی تیم بود که انجام می شد و در ادامه مدیریت تیم و تعامل و صمیمیت بین بازیکنان و مربی، نظم تیمی و تمرینات منظم نقش اساسی در موفقیت تیم داشته است.

هرچند کمک های فراتر از محدوده زمین که در زمان استراحت و حضور هواداران شاهدیم نیز موجب شده در اولین سال حضور تیم با تعصب بازیکنان به موفقیت برسیم.

تیم با بازیکنانی که اسم و رسم نداشتند وارد لیگ شد و امروز از دورازه بان آقای جعفرپور که یک پدیده شده تا خط حمله و دفاع و بازیکنانی مانند گودرزی، محمدی، سراوانی و فراز امامعلی و سایرین به تیم هویت داده اند و آینده خوبی برای همه آنها متصور است و این بازیکنان متعصب به اقتدار تیم کمک کرده اند.

رضایی: امروز تیمی با موقعیت های زیادی هستیم که با بازی هجومی و روش بازی فشار از جلو و پرس هایی که در زمین حریف داریم و ارسال مناسب و کار ترکیبی توانسته ایم بازی های زیبایی را ارائه کنیم.

البته در تیمهای هجومی ریسک آسیب دیدگی بازیکن هم وجود دارد و ممکن است در ضد حمله حریف گل بخوریم که سرمربی تیم برای آنها فکر کرده و در مجموع بازی های هجومی و روان و با انگیزه ای را شاهدیم که هواداران را راضی می کند.

پدیده لیگ برتر در تداوم موفقیت های خود نیازمند حمایت مسئولان استان است

* با ماندن دقیقی در فصل آینده موافقید؟

رضایی: بدون تردید ماندن دقیقی به انسجام تیم کمک خواهد کرد و اعتقاد دارم آقای دقیقی بعنوان یک مربی جوان و خوش فکر که بهترین مربی لیگ یک بوده و در لیگ برتر هم بعنوان یک مربی خوب درخشیده بایستی در تیم بماند تا انسجام و موفقیت تیم حفظ شود.
 
امیدوارم خواسته های آقای دقیقی که برای حفظ جایگاه تیم است برآورده شود چون ایشان برای خودش چیز زیادی نخواسته اما باید برای جذب بازیکن و نکات فنی که لازم دارد کمک کنند تا وضعیت تیم با کمی تغییرات حفظ شود.

* آیا شاکله اصلی تیم حفظ می شود؟

رضایی: برخی بازیکنان قرارداد یک ساله و برخی قرارداد دوساله دارند و با مدیریت باشگاه می توان این تیم را با همین سرمربی حفظ کرد.

پدیده لیگ برتر در تداوم موفقیت های خود نیازمند حمایت مسئولان استان است

* برای گرفتن مجوز حرفه ای اقدامی شده است؟

رضایی: یکی از الزامات AFC  برای گرفتن مجوز حرفه ای این است که در کنار شرایط تیمی ، ورزشگاه هم باید استاندارد بوده و هیچ نقصی نداشته باشد و در این میان داشتن پارکینگ مناسب و تجهیزات  VAR  و ورودی و خروجی مناسب ضروری است.

خوشبختانه مدیرعامل باشگاه دنبال مجوز حرفه ای است و ساختار استادیوم ها باید استاندارد باشد تا کارها شتاب گیرد.

* هواداران چقدر در موفقیت تیم شمس آذر موثر بوده اند؟

رضایی: امروز شاهدیم که تماشاگران بسرعت به هوادار تبدیل شده اند و در شروع فصل ما فقط تماشاگر داشتیم اما درحال حاضر کانون هواداران شکل گرفته و آقای مرادی مسائل آن را دنبال و افسر امنیتی جناب سرهنگ حاتمی تلاش زیادی می کنند تا شرایط ورزشگاه بسیار مطلوب و امن برای میزبانی باشد که ارزشمند است.

البته فرهنگ هواداری چیزی نیست که در یک سال شکل بگیرد اما به نظر می رسد ما مسیر را درست طی کردیم و توانستیم بسرعت تماشاگر را به سمت فوتبال جذب کنیم و کمی از دیگر تیم ها جلوتر هستیم و هواداران خوبی شکل گرفته که امیدواریم بتوانیم این سرمایه را حفظ کرده و از این ظرفیت بخوبی استفااده کنیم.

پدیده لیگ برتر در تداوم موفقیت های خود نیازمند حمایت مسئولان استان است

* برای تامین زیرساختها از مسئولان استان چه توقعی دارید؟

رضایی: ابتدا باید ازاستاندار و نمایندگان، شهردار محترم و مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئسس هیئت فوتبال استان که آنچه در توان داشتند کمک کردند  تا ورزشگاه آماده شود تشکر کنیم اما این حمایت ها باید تداوم یابد و برای تامین پارکینگ و تجهیزات VAR  و سایر نواقص اقدام شود تا برای فصل بعدی با شرایط بهتری میزبانی کنیم.

سخن آخر:

رضایی: برای حمایت از تیم به هواداران و رسانه ها نیازمندیم و جا دارد از خبرنگاران رسانه های استان هم در انعکاس خبرهای تیم شمس آذر تشکر کنیم، جا دارد از همکاری و تلاش نیروی انتظامی، استاندار محترم، مالکان باشگاه، مدیرعامل آقای زندیان و سرمربی تیم جناب آقای دقیقی و بازیکنان و هواداران و همه کسانی که به تیم علاقمند هستند نیز تشکر و قدردانی کنیم.

پدیده لیگ برتر در تداوم موفقیت های خود نیازمند حمایت مسئولان استان است

بسیار خوشحالیم که حضور تیم شمس آذر موجب نشاط و شادابی مردم استان شده و روند روبه رشدی داریم و به اقتصاد منطقه هم کمک شده که امیدواریم در فصل آینده نیز تیم شمس آذر پر قدرت ظاهر شده و رضایت هواداران را جلب کند.

گفتگو: محمدرضا جباری

انتهای پیام

نظر شما