شناسهٔ خبر: 66351587 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

خیزش سراسری دانشجویان آمریکایی علیه کشتار مردم مظلوم غزه

جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در حالی همچنان ادامه دارد که تظاهرات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم غزه در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشور‌های دنیاست.

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در حالی بیش از هفت ماه از عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط گروه مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و آغاز جنگ غزه می‌گذرد که با تداوم این جنگ خانمانسوز و ویرانگر و کشتار بیش از پیش مردم غزه شاهد آغاز تجمع‌ها و تظاهرات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا هستیم.

اما برگزاری تجمع‌ها و تظاهرات‌های اعتراضی در حالی دانشگاه‌های مختلف آمریکا را به تسخیر خود درآورده است که دانشگاه «کلمبیا» به عنوان نخستین دانشگاه ایالات متحده شاهد تجمع و تحصن دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی به دلیل آغاز و تداوم جنگ غزه علیه مردم غزه و همچنین انجام تدارکات لازم برای انجام حمله نظامی به شهر «رفح» بود.

برگزاری تجمع‌ها و تظاهرات‌های دانشجویان آمریکایی در شرایطی در دانشگاه «کلمبیا» برگزار شد که مقامات دولت آمریکا و این دانشگاه به جای همدردی با دانشجویان خود و فراهم آوردن شرایط لازم برای برگزاری این تظاهرات‌ها، اقدام به ضرب و شتم شدید دانشجویان و بازداشت خشن آن‌ها کردند. موضوعی که نشان از حمایت و پشتیبانی تمام قد دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی در برابر مردم و دانشجویان خود دارد.

بر همین اساس، این اقدام مقامات دولت آمریکا موجب شد تا بر میزان خشم و عصبانیت دانشجویان بیش از پیش افزوده شود و دانشجویان و سایر اقشار مردم این کشور انگیزه بیشتری برای اعتراضات مدنی خود علیه رژیم صهیونیستی پیدا کنند. امری که موجب گسترش اعتراضات دانشجویی به دیگر دانشگاه‌های آمریکا شده است و در کنار دانشگاه «کلمبیا» در ۳۷ دانشگاه دیگر نیز دانشجویان دست به تجمع‌های اعتراض‌آمیز زدند.

البته برگزاری تجمع‌ها و تظاهرات‌های اعتراضی دانشجویان علیه جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه فقط به دانشگاه‌های آمریکا محدود نمانده است و با تدوام جنایات «اسرائیل» علیه مردم غزه شاهد برگزاری تجمع‌ها و برگزاری تظاهرات‌های دانشجویی در دانشگاه‌های کشور‌های دیگری همچون انگلیس، کاناد، فرانسه، استرالیا و ایرلند هستیم.

موضوع بسیار مهمی که نشان از جهانی شدن اعتراضات دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم متجاوز و کودک‌کش دارد. این اعتراضات تا آنجایی در رسانه‌ها انعکاس پیدا کرده است که کانال عبری «کان» رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که حدود ۵۵۰ معترض حامی فلسطین هفته گذشته در دانشگاه‌های بزرگ در سراسر آمریکا دستگیر شدند.

حال اینکه برخورد مقامات دولت آمریکا با دانشجویان دانشگاه‌های این کشور در حالی به شدت و با خشونت هرچه تمام‌تر ادامه دارد که مقامات کاخ سفید از ابتدای جنگ غزه تا امروز همواره مدعی حمایت از مردم فلسطین و غزه بوده و در اظهاراتی شعاری و نمادین رژیم صهیوینستی را به خویشتنداری و خودداری از هدف قرار دادن مردم غزه دعوت کرده بودند. ولی در عمل شاهد بودیم که بسته‌های کمک‌های مالی و نظامی فراوانی را به این رژیم جنایتکار و کودک‌کش اختصاص دادند.

البته پشتبانی‌های آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی آنقدر وسیع و گسترده است که کسی کوچک‌ترین شک و شبهه‌ای درمورد آن ندارد. نمونه این حمایت‌ها را می‌توان در وتو قطعنامه درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل مشاهده کرد. موضوعی که نشان می‌دهد جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی از آنچنان وسعت و گستره‌ای برخوردار است که کاخ سفید در مسیر این پشتیبانی حتی اجازه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را هم به مردم این سرزمین نمی‌دهد.

از طرف دیگر، طی روز‌های اخیر شاهد بودیم که مجلس سنای آمریکا یک بسته حمایت مالی از رژیم صهیونیستی شامل ۱۷ میلیارد دلار را به تصویب رساند که ۴ میلیارد دلار آن به تکمیل سیستم‌های دفاع موشکی «اسرائیل» اختصاص خواهد داشت.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که تا زمانی که جنگ غزه و کشتار مردم این باریکه توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد و تا زمانی که آمریکا و کشور‌های غربی از نسل‌کشی این رژیم حمایت و پشتیبانی می‌کنند باید شاهد گسترش وسیع و روزافزون مخالفت‌ها و اعتراضات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر جهان علیه این رژیم متجاوز و نامشروع باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما