شناسهٔ خبر: 66351272 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

مراغه‌چیان: تراکتور احیاء شده و نباید آن‌ها را دست کم گرفت/ استقلال باید از شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم درس بگیرد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: تراکتور تیم بزرگی است و هواداران پرشوری دارند و قطعا آن‌ها مقابل استقلال از انگیزه‌های بالایی برخوردار خواهند بود.

صاحب‌خبر -

سعید مراغه‌چیان در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار آینده استقلال مقابل تراکتور در هفته بیست و پنجم، اظهار داشت: تراکتور تیم بزرگی است و هواداران پرشوری دارند و قطعاً آن‌ها مقابل استقلال از انگیزه‌های بالایی برخوردار خواهند بود. ما باید از بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم درس بگیریم و هیچ تیمی را دست کم نگیریم. امیدوارم که ۳ امتیاز این فینال مهم را کسب کنیم.

وی در ادامه افزود: استقلال همیشه بزرگ است و در بازی‌های بزرگ هم بهترین نتیجه را می‌گیرد. به یاد دارم که در بازی‌های گذشته ما توانستیم تراکتور را ۷ بر یک شکست دهیم و این بهترین نتیجه استقلال مقابل تیم‌های بزرگ بود. با احترامی که برای تبریزی‌های عزیز قائل هستم، اما باید بگویم استقلال در این بازی نیاز مبرم به ۳ امتیاز دارد و ان‌شاءالله با نتیجه پرگل از زمین بازی خارج می‌شویم. تراکتور اکنون یکسری مشکلات داخلی هم دارد و متأسفانه همین مشکل کمی به روحیه تیم‌شان لطمه زد، اما شب گذشته موفق شدند ذوب آهن را شکست دهند و این روحیه برگشت.

*تمام بازیکنان تراکتور باتجربه و حرفه‌ای هستند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: حمید مطهری را به خوبی می‌شناسم و یک مربی کاربلد و سخت‌کوش است‌. با توجه به اینکه پرسپولیسی است مطمئناً مقابل استقلال از انگیزه‌های خاصی برخوردار خواهد بود و گرفتن ۳ امتیاز این مسابقه برای وی مهم است. استقلالی‌ها باید این بازی را آنالیز کنند و به هیچ‌عنوان دست کم نگیرند، زیرا تمام بازیکنان تراکتور باتجربه و حرفه‌ای هستند و نمی‌خواهند در خانه امتیاز از دست بدهند. ما بازیکنان خوبی داریم، اما متأسفانه حسینی را به خاطر برخی مسائل حاشیه‌ای نداریم که از این بابت ناراحتم، اما به خالد آبادی ایمان دارم و از او حمایت می‌کنیم تا در این بازی رو سفیدمان کند.

مراغه چیان در خصوص انتقال مالکیت استقلال به هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد: این خبریست که پس از مدت‌ها در رسانه‌ها تیتر شد و ظاهراً مراحل واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس، اولی به هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و صنایع تابعه‌اش و دومی به مجموعه‌ای از بانک‌ها که در بین آن‌ها نام بانک‌های ملت، تجارت، صادرات و رفاه به چشم می‌خورد، به انجام رسیده است. خبر، خبری به ظاهر خوب برای فوتبال و این دو باشگاه پر طرفدار پایتخت است. طرفداران ۲ تیم امید دارند که شاید پس از سال‌ها، مدیریتی مستقل و خصوصی داشته باشند تا در زمینه‌های تأمین منابع مالی و مدیریتی، مدام دستشان جلوی وزارت ورزش، سازمان‌های تابعه و هواداران متمول دراز نباشد.

*قضاوت درباره خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به زمان دارد 

وی در این باره متذکر شد: امیدوارم پس از سال‌ها اراده‌ای مستقل از مالکیت مشترک، بتواند در جهت پیشرفت این ۲ باشگاه مثمرثمر باشد. اینکه این امر تا چه اندازه امکان پذیر است و چگونه این تغییرات مستقل قابلیت اجرا دارد و آیا وضعیت مالی این ۲ باشگاه بالاخره دارای ثبات و آرامش می‌شود یا نه، باید منتظر بود و دید. هنوز برای نظر دادن خیلی زود است. از طرفی سابقه دوران گذشته نشان داده است که دولت به خاطر شرایط خاص این ۲ تیم و هواداران میلیونی‌شان، علاقه چندانی به رها کردن کامل آن‌ها ندارد و همین امر موجب می‌شود که شائبه‌هایی جدی در نوع واگذاری به وجود آید. به هر حال باید منتظر بود و دید. شاید در یکی دیگر از این تصمیمات سعی و خطا صورت گرفته باشد و شاید فصل جدیدی بر روی افق ورزش کشور باز شده باشد.

*واگذاری سهام به پیشکسوتان و هواداران نشانه خوبی است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پایان درباره ۵ درصد سهام پیشکسوتان ۲ باشگاه سرخابی، خاطرنشان کرد: در ارتباط با پنج درصد سهامی که بناست به پیشکسوتان ۲ تیم واگذار شود فعلاً نمی‌توان حرف زیادی زد. اینکه نحوه واگذاری اگر مستقل از وزارت ورزش است و با تصمیمات خود خریداران است چگونه از یک الگوی واگذاری سهام در هر ۲ تیم تبعیت می‌کند هم جای تأمل دارد، اما در نهایت اگر این واگذاری سهام به پیشکسوتان و هواداران انجام پذیرد نشانه خوبی خواهد بود. اینکه پیشکسوتان فراموش نشوند و به عنوان سهامداران باشگاه پای کار باشند حتما کمک شایانی به ۲ باشگاه خواهد کرد. در نهایت امیدوارم این اتفاق خجسته صورت پذیرد و پیشکسوتان هم به عنوان یک عضو فعال در کنار هواداران و بقیه ارکان تیم در جهت اعتلای فوتبال گام بردارند. 

انتهای پیام/

نظر شما