شناسهٔ خبر: 66348861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازسازی واحدهای تخریبی زلزله سال ۹۶ سرپل ذهاب نیازمند اعتبار است  

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل ذهاب گفت: ۴۱ واحد اداری، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و مساجد این شهرستان که در زلزله مخرب آبان سال ۹۶ تخریب و  بازسازی نشده، نیازمند اعتبار برای ساخت و ساز و تکمیل  است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، صدراله بابلی عصر روز جمعه در حاشیه سفر رییس سازمان مدیریت بحران کشور و بازدید از ساختمان های تخریبی ناشی از زلزله سال ۹۶ در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: از مجموع ساختمان های تخریبی ناشی از زلزله سال ۹۶ تعداد ۲۰ واحد اداری، آموزشی، فرهنگی و ورزشی و ۲۱ باب مسجد است.

وی اظهار کرد: با وجود پیگیری های بسیار اعتباری برای بازسازی این واحدهای تخریبی زلزله تخصیص پیدا نکرده و امیدواریم سفر رییس سازمان مدیریت بحران کشور منتج به اعتبارات خوبی برای بازسازی و مقاوم سازی این ساختمان ها باشد تا شاهد بسته شدن پرونده ساخت وساز زلزله سرپل ذهاب باشیم.
وی ادامه داد: قرار شد این موارد فردا صبح در جلسه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار کرمانشاه در استان مطرح و از طریق وزیر کشور و سایر دستگاه های مرتبط پیگیری و اعتبار لازم برای این مراکز اختصاص یابد.
وی همچنین موضوع دیگر را امهال تسهیلات زلزله سال ۹۶ بیان کرد و گفت: پس از اتمام ۲ سال امهال وام ها با وجود قول های مساعد برای ادامه امهال اما این موضوع محقق نشد و اکنون بسیاری از متقاضیان معوقاتی در بانک ها دارند و این مانعی برای اعطای پرداخت تسهیلات اشتغال و گرفتن وام های ضروری شده است.
فرماندار سرپل ذهاب گفت: ۱۵ درصد ساختمان های مسکونی نیز به دلیل مشکلات حقوقی زیاد بازسازی نشده اند و این موارد نیز نیازمند پیگیری است.

بازسازی واحدهای تخریبی زلزله سال ۹۶ سرپل ذهاب نیازمند اعتبار است  

رییس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه معاون عمرانی استانداری و فرماندار سرپل ذهاب، عصر امروز جمعه در شهرستان سرپل ذهاب حضور یافت و از برخی ساختمان مدارس، مساجد، ادارت و ساختمان کتابخانه های عمومی شهرستان که در اثر زلزله ۲۱ آبانماه ۹۶ تخریب ۱۰۰ در صدی شده اند، بازدید میدانی بعمل آوردند.

نامی در بدو ورود به سرپل ذهاب به همراه فرماندار این شهرستان و مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه و جمعی از مدیران در منزل یکی از خانواده های شهدای سرپل ذهاب حضور یافت که در این دیداربا تاکید بر تکریم خانواده‌های شهدا، گفت: پیشرفت و عظمت امروز جامعه مرهون تلاش و از خودگذشتگی‌های شهدا است.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیش از ۱۰۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه واقع شده و بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما