شناسهٔ خبر: 66347126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار هرمزگان: عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی به زودی آغاز می‌شود 

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس‌جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبرداد وگفت: عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی به زودی آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز جمعه در حاشیه آغاز عملیات احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون در بندرعباس، اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه‌های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم و از محل سفر رییس جمهور به استان نیز اعتباران خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی، توسعه خطوط ریلی بندرشهیدرجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از طرح های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی ابراز کرد: این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه‌ی این بندر است.

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

آغاز عملیات اجرایی طرح های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون بندرعباس

استاندار هرمزگان: عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی به زودی آغاز می‌شود 

استاندار هرمزگان به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان و جمعی از مسوولان استانی و محلی، عملیات اجرایی طرح های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون بندرعباس را کلنگ زنی کرد.

پل خورگو بنا است با اعتباری افزون بر ۹۰۰ میلیارد ریال در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

طرح احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون از مطالبات مردمی بوده که با اعتباری افزون بر ۴۵۰ میلیارد ریال قرار است ظرف مدت چهار ماه احداث و در هفته دولت سالجاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

این ۲ طرح جزو ۵۴ نقطه حادثه‌خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم به همراه داشته و اصلاح آن‌ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

نظر شما