شناسهٔ خبر: 66347098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند

امام جمعه شهرستان میاندوآب گفت: از مسئولان درخواست داریم تا نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بسزایی داشته و مردم نیز توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان میاندوآب با اشاره به سالروز فتح اندلس، اظهار کرد: مسلمانان ۸ قرن در اندلس حکومت کردند ولی برخی عوامل سبب شکست مسلمانان آندلس شد.

وی با بیان اینکه ثبات و امنیت و پیشرفت هر جامعه با اتحاد و همدلی است، افزود: نخستین عامل پیروزی مسلمانان در اندلس اتحاد و همدلی بود و عامل دوم اخلاق، دین و ایمان بود؛ اندلس کشوری مسلمان بود که دشمنان اسلام منیت، خودبرتربینی و اختلاف و ابتذال فرهنگی و فساد را در آن ترویج کرده و سبب نابودی آن شدند.

امام جمعه شهرستان میاندوآب با بیان اینکه فساد و فرهنگ غربی در جامعه اندلس ترویج شد، تصریح کرد: در هر جامعه‌ای فساد و اختلاف باشد آن جامعه به سمت انحطاط و نابودی کشانده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید در جامعه اسلامی بی‌تفاوت باشیم، عنوان کرد: نباید دچار روزمرگی شده و برنامه‌ای نداشت، بلکه باید حواس خود را جمع کرد و هوشیار بود و این را در نظر داشت که دشمن هیچگاه دست از تلاش برنمی‌دارد و همواره به دنبال دستیابی به اهدافش است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه دشمنان این را بدانند که ایران، اندلس نیست و ویژگی‌های متفاوت از اندلس دارد، گفت: حکومت ایران اسلامی مبتنی بر مردم بوده و مردم پا به کار با رهبری صالح همواره توطئه‌های دشمنان را نابود کرده‌اند.

وی تصریح کرد: باورهای دینی و اعتقادات راسخ درونی مردم ایران اسلامی، سبب حفظ این جامعه و حکومت اسلامی می‌شود و روزبه‌روز این باورها را تقویت می‌کنیم تا به بلای اندلس دچار نشویم.

امام جمعه شهرستان میاندوآب با تأکید بر اینکه علم از مؤلفه‌های قدرت است، اظهار کرد: «العلم سلطان» محور درس‌های تاریخ اندلس است و اگر بخواهیم به قدرت دست یابیم و دشمنان را مأیوس کنیم باید قله‌های علم و دانش را فتح کرد.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته معلم و تبریک این هفته به معلمان، افزود: شهید مطهری یک اسلام‌شناس کامل و الگوی جهاد تبیین بود.

وی افزود: باید مانند شهید مطهری، جهاد تبیین راه انداخت و حق و حقیقت را گفت و در جامعه بصیرت‌افزایی کرد؛ اسلام‌شناسی، زمان‌شناسی، جریان‌شناسی، دشمن‌شناسی و دشمنی شناسی از ویژگی‌های بارز شهید مطهری بود.

 

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به‌روز ایمنی و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: از مسئولان درخواست داریم تا نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بسزایی داشته و مردم نیز توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند.

وی در پایان روز کار و کارگر را به‌تمامی کارگران و روز فرهنگ پهلوانی را نیز به ورزشکاران و باستانی‌کاران تبریک گفت.

نظر شما