شناسهٔ خبر: 66346137 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار سفیر کشورمان با وزیر فرهنگ ازبکستان مطرح شد:

عزم جدی ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

تهران- ایرنا- سفیر کشورمان در ازبکستان با «آزادبیک نظربیک اف» وزیر فرهنگ این کشور ملاقات کرد. در این دیدار دو طرف بر توسعه همکاری‌های فرهنگی دوجانبه تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، در این دیدار راهکارهای تحقق اهداف تبیین شده توسط روسای جمهور در حوزه های تمدنی، فرهنگی و هنری به ویژه در سال ۱۴۰۳ بررسی شد.

در این نشست محمدعلی اسکندری سفیر کشورمان ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در حوزه فیلم و سریال، اسناد و مستندسازی، کتاب، موزه، موسیقی، تجهیزات فنی حوزه فرهنگ، شهرک های سینمایی و غیره را تشریح کرده و بر آمادگی کشورمان جهت همکاری های مستمر تاکید کرد.


در این دیدار همکاری برای گرامیداشت مفاخر علمی به صورت مشترک و همکاری فرهنگی در نهادهای منطقه ای و بین المللی نیز بررسی شد.

آزادبیک نظربیک اف وزیر فرهنگ ازبکستان نیز ضمن مثبت و روبه‌رشد خواندن مناسبات دو طرف در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، همکاری های دو جانبه، فرهنگ و تمدن مشترک را زیربنای مناسبی برای تقویت همکاری ها در تمامی زمینه ها اعلام کرد.

وی گفت امیدوار است با تهیه برنامه اقدام مشترک در حوزه فرهنگ، راهکارهای عملیاتی برای تحقق اهداف مورد نظر روسای جمهور ازبکستان و ایران تدوین شود.

نظر شما