شناسهٔ خبر: 66346068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه چادگان:

کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند

امام جمعه چادگان گفت: کارگر دارای شرافت و کرامت است و نقش مهمی در اقتصاد کشور و بی‌نیازی از واردات دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمود بنی‌جمالی، ظهر امروز جمعه_ هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان اظهار کرد: روز کارگر را پیشاپیش به تمامی رزمندگان جنگ اقتصادی تبریک می‌گویم، بزرگ‌ترین افتخار برای این قشر این است که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده و در جامعه دینی و اسلامی کار و کارگر با ارزش است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب افزود: زمانی حال اقتصاد کشور خوب می‌شود که حال کارگر خوب باشد و امیدواریم روزی برسد که کارگری شغلی با ارزش در جامعه باشد زیرا کارگر دارای شرافت و کرامت بوده و نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارد و کشور را از وابستگی به واردات بی نیاز می‌کند.

امام جمعه چادگان با اشاره به در پیش بودن روز معلم اضافه کرد: شهید مطهری دردانه زمانه ما بود که یک اسلام شناس، زمان شناس، فقیه، فیلسوف، مفسر و یک انسان خطیب و جهادگر عرصه تبیین است.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: سخنان شهید مطهری همچنان نو، قلم او روان و بیانش شیوا است و فردی دغدغه‌مند است که غیرت دینی برجسته‌ای دارد و تجلی و تبلور غیرت دینی است که بسیار نسبت به دین و باورهای دینی غیور و شجاع بود.

وی اضافه کرد: نمی‌توان کسی را همچون او یافت که در عرصه مبارزه با انحرافات فکری در آن زمانه‌ای که هجمه‌های سنگینی از طرف مارکسیست‌ها و لیبرالیست‌ها علیه اسلام وارد می‌شد از حقانیت اسلام دفاع کند و نمونه‌ای از این مجاهدت‌ها کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» است که در یکی از بدترین مجلات زمان پهلوی نوشته شد و از حقوق زن دفاع کرده است.

امام جمعه چادگان با یادآوری اینکه در نهایت این شخصیت بزرگ به دست گروهک منحط «فرقان» به شهادت رسید که این روز و روز معلم را گرامی می‌داریم، بیان کرد: معلمی دارای یک جایگاهی خطیر و انسان ساز است که تربیت نیروی انسانی را برعهده دارد، از تأثیرگذارترین اقشار در جامعه است و زمانی جامعه به رشد و شکوفایی می‌رسد که معلم‌ها در آن جامعه ارزش والایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: در این دولت اقدامات خوبی نظیر جذب و گزینش معلمان صورت گرفته تا آموزش و پرورش را که یکی از مهم‌ترین ارکان نظام اسلامی است سازمان دهد و یکی از ایرادات آموزش و پرورش که نیروهای خرید خدمات بود، اکنون در حال رفع شدن است و امیدوارم نیاز آموزش و پرورش به معلم‌های فرهیخته و وارسته برطرف شود.

وی در ادامه از نیروی انتظامی تقدیر کرد و افزود: نیرو انتظامی با طرح نور به میدان آمده و کاستی‌های دیگر نهادها را کنار گذاشته و در میدان عفاف و حجاب ایستاده است و با این اقدام از کیان و استحکام خانواده و امنیت اخلاقی جامعه حراست و پاسداری می‌کند که قدردان آنان هستیم.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: هجمه سنگینی علیه حجاب در کشور ما رخ داده که به حجاب اجباری متهم شدیم درحالی که خودشان با اجبار جامعه ما را از حجاب دور کردند و امروزه دشمنان از طریق رسانه‌ها اسارت را به عنوان آزادی القا می‌کنند و بردگی زنان را اشاعه و قبح زدایی می‌کند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی بیان کرد: آزادی خوب است اما آنچه که به زنان دیکته می‌شود، عین اسارت و بردگی است که ما جلوی آن ایستاده‌ایم و اجازه این کار را نمی‌دهیم: تأمین امنیت اخلاقی جامعه وظیفه حاکمیت است که به آن عمل می‌کند و نیرو انتظامی برای حفظ خانواده و امنیت زنان و دختران جامعه تلاش می‌کند.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: امروزه از مشکلات جامعه ما طلاق و طلاق عاطفی است که ارتباط مستقیمی با حجاب دارد و این آزادی که دنیای غرب مدعی آن است به نام زنان و به کام دیگران و سرمایه داران است که سبک زندگی افراد را تغییر می‌دهد.

وی افزود: نیاز است که دیگر نهادها و ارگان‌های فرهنگی هم به میدان بیایند، ما انقلاب کردیم تا زن را به جایگاه والا و حقیقی خود برسانیم.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: حجاب علاوه بر اسلام فرهنگ ایرانی هم هست و ریشه در فطرت انسان‌ها دارد که دشمنان با زور و ساخت فیلم و صنعت مد و لباس در پی از بین بردن آن است.

نظر شما