شناسهٔ خبر: 66345938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه کمالشهر:

اسلام کار را جهاد و کارگران را هم مجاهدان فی سبیل الله می‌داند

حجت السلام والمسلمین نورپور امام جمعه کمالشهر خطبه‌ای مبنی بر تقوا، هفته کار و کارگر و شورای بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، متن خطبه حجت السلام والمسلمین نورپور امام جمعه کمالشهر، مبنی بر تقوا، هفته کار و کارگر و شورای، به شرح زیر است:


اسلام کار را جهاد و کارگران را هم مجاهدان فی سبیل الله می‌داند


شورای شهر نماینده و منتخب مردم اند و چهار سال مدیریت عمرانی شهر و عزل و نصب شهردار بر عهده این شورا است.

شورای شهر حلقه اتصال بین حاکمیت و مردم عزیز است.

عزیزانی که در این پارلمان محلی هستند، فرصت خدمت را قدر بدانند، به انجام کار‌های زیربنایی و اساسی و گره گشا برای مردم بپردازند.

در منطقه کمالشهر نیاز به سهل و آسان کردن رفت و آمد‌های مردم هدایت آب‌های جاری و ساری در مواقع بارندگی، حل ترافیک خیابان اصلی شهر راه‌اندازی مجتمع فرهنگی و سالن اجتماعات و توسعه فضا‌های تفریحی و ورزشی و کمک فعال و مستمر به مسائل فرهنگی و دینی مورد انتظار است.

از جمله مسائلی که در اسلام بسیار اهمیت دارد و از اعظم عبادات و اعمال صالح و کار و تلاش برای تامین هزینه زندگی است.

پیامبر اکرم (ص) فرمود: عبادت ۷۰ جز و برترین جز آن طلب روزی حلال است، بیش از ۶۰۰ آیه قرآن درباره کار و تلاش است.

همه انبیاء و گل سرسبد انبیاء پیامبر اعظم (ص) و همه امامان معصوم کار می‌کردند و کار را برترین عبادت و برترین عمل صالح می‌دانستند و مردم را هم به کار تشویق می‌کردند.

اسلام کار را جهاد و کارگران را هم مجاهدان فی سبیل الله می‌داند؛ کار و کارگر به قدری ارزشمند است که دست کارگر بوسه‌گاه پیامبر اعظم (ص) می‌شود.

امید است، مسئولین مشکلات قشر زحمتکش کارگر را مرتفع کنند.

همانطوری که مقام معظم رهبری چند روز قبل بیان کردند؛ به استناد آمار نصف جمعیت کشور را جامعه کارگری و خانواده‌های آن‌ها به خود اختصاص داده، اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود و این بسیار مهم است.

تضمین امنیت شغلی کارگران و حل مسئله بیمه کارگران و ایمنی و ارتقاء مهارت‌های شغلی جامعه کارگری و در یک کلام بها و ارزش دادن به کارگران، این مجاهدان عرصه جهاد اقتصاد و ستون فقرات اقتصاد و تولید از وظایف اصلی مسئولین محترم است.

ضمن گرامیداشت هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید مرتضی مطهری و تجلیل و تشکر از زحمات ارزشمند معلمان زحمتکش، باید در مورد آموزش و به ویژه پرورش و تربیت دانش آموزان بازنگری اساسی شود و تلاش شود، آموزش‌ها کیفی و متقن و گره گشا باشد و در کنار آن از مساله مهم تربیت و تزکیه نفوس نباید غفلت کرد.

در عملیات بیت المقدس که نقطه عطف ۸ سال دفاع مقدس بود، به برکت الطاف الهی و توجهات اهل بیت و نعمت رهبری، امام عزیز و در سایه انسجام و بصیرت توانستیم، بعد از ۵۷۶ روز اشغال خرمشهر عزیز آن را از دست دشمن آزاد کنیم و به فتح الفتوح دست پیدا کنیم.

امروز هم می‌توانیم در عرصه فرهنگ و اقتصاد و تولید و تحقق شعار سال و حل مسئله عفاف و حجاب و رفع معضلات اجتماعی موفق شویم به شرط داشتن اخلاص پشت کار و فعالیت‌های جهادی و پیروی از ولایت فقیه و حفظ و تقویت وحدت و انسجام اسلامی و ملی ناطق در ادامه به سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به کشور پاکستان و دستاورد‌های تجاری و اقتصادی متعدد آن اشاره کرد.

استقبال بسیار گرم مردم و مسئولین به ویژه شخصیت‌ها و علما و اساتید پاکستان از آیت الله رئیسی و هیئت ایرانی بسیار مسرت بخش بود و نشان داد که مردم پاکستان مثل گذشته دلداده انقلاب و امامین انقلاب هستند.

با توجه به پیوند‌های وثیق و ناگسستنی بین دو کشور ایران و پاکستان و اشتراکات فراوان فرهنگی اجتماعی مذهبی و وجود بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک؛ امیدواریم رابطه دو کشور برادر و دوست به یک رابطه راهبردی و دشمن شکن مبدل گردد که تاکنون هم چنین بوده است.

در پایان از اجرای طرح نور توسط پلیس عزیز و مکتبی تقدیر و تشکر می‌شود، همه مسئولین دستگاه‌ها و مردم و پلیس عزیز را در انجام این ماموریت مقدس جهت مقابله با بی‌حجابی کمک کنند.

نظر شما