شناسهٔ خبر: 66345585 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

امام‌جمعه شیراز تأکید کرد:

اجرایی شدن سند تعلیم و تربیت در فارس

امام‌جمعه شیراز گفت: با همت عالی مدیران آموزش و پرورش شاهد اجرایی شدن سند تعلیم و تربیت و سند نقشه مهندسی استان فارس باشیم و سال ۱۴۰۳ به این مسئله تأکید بیشتری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی امروز هفتم اردیبهشت‌ماه شیراز با اشاره به روز معلم گفت: مسلماً اهمیت جایگاه معلم بخاطر نقش تعلیم و تربیت است. اگر آنها تربیت نکنند جامعه انسانی تبدیل به جامعه حیوانی می‌شود و فرق انسان و حیوان در همین تربیت و تعلیم است که خودش را نشان می‌دهد. از این جهت بایستی به مسئله تعلیم و تربیت و وظیفه دستگاه آموزش و پرورش بار دیگری توجه ویژه کنیم. 


وی افزود: در برش استانی نقشه مهندسی کشور اولین مسئله‌ای که مدنظر قرار گرفته سبک زندگی اسلامی و ایرانی است. اگر بچه‌های ما بزرگ شوند و تفاوت بین مرز ایران همیشه پایبند به فرهنگ و ارزش‌ها و آن طرف که از قدیم مخالف ارزش‌های اصیل انسانی بوده‌اند را نفهمند و در رفتار خود نشان ندهند ضرر بزرگی کرده‌ایم. 


امام‌جمعه شیراز ادامه داد: بنده یک زمانی قسمتی از شاهنامه فردوسی را در دانشگاه شیراز خواندم و گفتم این حرف‌های ایران به غربی‌ها بوده و هنوز همان حرف است. از یگانه پرستی شروع می‌شود - این نامه‌ای بوده که از ایران به روم رفته بود - تا دیگر ارزش‌های انسانی را که یکی پس از دیگری ذکر می‌کند. 


وی اضافه کرد: این شاخصه ایرانی بودن و اسلامی بودن است و بخواهیم آن را تغییر دهیم؛ یعنی تسلیم آنهایی شدیم که به ارزش‌های انسانی پایبند نبوده‌اند و نیستند. همان‌هایی که موشک می‌دهند و اسرائیلی که موشک می‌زند سفارت شما را خراب می‌کند. بچه‌ها را مطابق فرهنگ آنها نباید بزرگ کرد؛ بلکه مطابق فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی خودمان باید بار بیاوریم و این کار معلمان است و جا دارد که بر دست هر معلمی که تلاش می‌کند بوسه بزنیم که این کار خیلی بزرگی است. 


آیت‌الله دژکام گفت: در این جهت ان‌شاءالله با همت عالی مدیران آموزش و پرورش شاهد اجرایی شدن سند تعلیم و تربیت و سند نقشه مهندسی استان فارس باشیم و سال ۱۴۰۳ به این مسئله تأکید بیشتری شود. 


وی بیان کرد: مسلماً از نظر صنفی هم معلمان و هم کارگران خواسته‌هایی دارند که در راستای عدالت است. بنده هر هفته می‌خوانم که «ان الله یامر بالعدل» و هر چه در راستای عدالت است ما حمایت می‌کنیم و باید حمایت کنیم؛ چون اگر حمایت نکنیم پیرو قرآن نیستیم. ان شاءالله در این جهت هم به خوبی از عهده بر بیاییم و دولت بتواند کار کند و کارفرماها بتوانند اقدام کنند و آنچه حاصل می‌شود رضایت خدا و بندگان خدا باشد و عزت و عظمت ایران و اسلام را به دنبال داشته باشد.

 

انتهای خبر/

 

 

منبع: شبستان

نظر شما