شناسهٔ خبر: 66344913 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند

از کودکی نفرین‌شده، تا رباتی که پدرش را کشته! / TheGamer

صاحب‌خبر -

دنیای بازی‌های ویدئویی مملو است از چیزهای عجیبی که شاید هیچکدام از ما انتظار دیدنشان را نداریم. دنیایی که عملا هرچیزی را به تصویر می‌کشد و همین موضوع باعث شده تا شما تجربه‌ای دوست داشتنی از دنیای بازی‌های ویدئویی داشته باشید. در طول چند سال اخیر، بازی‌سازهای بسیاری سعی کردند تا با استفاده از موضوعات خلاقانه، دنیای بازی‌هایشان را متفاوت‌تر کنند. همین موضوع باعث شد تا بازی‌های ویدئویی به سمت مسیری قدم بردارند که شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد.

بنابراین اگر شما نیز طرفدار بازی‌های ویدئویی هستید، در این مطلب از ویجیاتو همراه ما باشید تا نگاهی به ۱۰ صحنه عجیب‌ در دنیای عناوین ویدئویی بزنیم که عملا توضیحی برایشان نیست. صحنه‌هایی که جزو مرموزترین و عجیب‌ترین بخش‌ها در این بازی‌ها هستند و وقتی برای اولین‌‌بار با آن‌ها رو به رو می‌شوید، بقدری شوکه خواهید شد که واقعا به چیزی که می‌بینید، شک خواهید کرد.

فهرست محتوا نمایش
1 هدیه‌ خدایان – بازی Assassin’s Creed Origins
2 نوزاد – بازی Resident Evil Village
3 باس‌فایت The Guardian Ape – بازی Sekiro: Shadows Die Twice
4 سوگند – بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy
5 راز همسرتان – بازی Twelve Minutes
6 کودک نفرین‌شده – بازی The Witcher 3: Wild Hunt
7 مسافرخانه Honeybee – بازی Final Fantasy VII Remake
8 پسر درخشان – بازی Red Dead Redemption 2
9 سرنوشت Cutie – بازی It Takes Two
10 پایان – بازی Death Stranding

هدیه‌ خدایان – بازی Assassin’s Creed Origins

۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو ۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو

Assassin’s Creed Origins شاید جاه‌طلبانه‌ترین بازی استودیوی یوبیسافت در طول چندین سال اخیر باشد. عنوانی که شگفتی‌های بسیاری را رقم زد و انقلابی در صنعت بازی‌های ویدئویی به راه انداخت. بازی Assassin’s Creed Origins ایستراگ‌ها و رازهای بسیاری را نیز در دل خودش پنهان کرده که بهترین آن‌ها قطعا چیزی نیست جز کوئست A Gift From the Gods که پس از اتمام آن، شما شاهد یکی از عجیب‌ترین صحنه‌ها در طول این بازی خواهید بود. در واقع اگر شما بتوانید این کوئست را با موفقیت به پایان برسانید، در انتهای آن، کاراکتر اصلی بازی فاینال فانتزی ۱۵ یا همان Ardyn را ملاقات خواهید کرد.

درواقع این کاراکتر جزو بخشی از کراس‌اور Assassin’s Creed Origins و دنیای فاینال فانتزی ۱۵ بود که پس از ملاقات با او، بازی به شما حتی سلاح و سپر Ardyn را نیز تحت عنوان هدیه‌ای از سوی خدایان، تقدیم می‌کرد. منتهی ماجرا جایی عجیب‌تر می‌شود که بدانید، فرنچایز اساسینز کرید، یک مجموعه تاریخی – مذهبی و حتی فرهنگی‌ است و دیدن یکی از کاراکترهای اصلی بازی فاینال فانتزی، قطعا موضوعی بود که بسیاری از گیمرها را شگفت‌زده کرد.

نوزاد – بازی Resident Evil Village

۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو ۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو

Resident Evil Village دنباله‌ای موفق برای بازی Resident Evil 7: Biohazard بود که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. عنوانی که حالا پای گرگینه‌ها و حتی خون‌آشام‌ها را نیز به دنیای زامبی‌ها باز کرده بود و روایتی تاریک از دنیایی پساآخرالزمانی داشت. اما شاید یکی از عجیب‌ترین صحنه‌های این بازی، مربوط به جایی شود که شما با باس‌فایت The Baby یا همان نوزاد رو به رو می‌شدید. نوزادی جهش‌یافته و غول‌پیکر، که قدم به قدم دنبال‌تان است و می‌خواهد شما را از بین ببرد.

قطعا استفاده از یک نوزاد به عنوان یکی از اصلی‌ترین المان‌های ترسناک در Resident Evil Village؛ موضوعی بود که برای بسیاری از گیمرها شوکه‌کننده بود. اما کپ‌کام با استفاده از چنین ایده‌ای، گیمرها را واقعا ترساند و باعث شد تا بازی Resident Evil Village مالک یکی از عجیب‌ترین صحنه‌ها را در دنیای بازی‌های ویدئویی داشته باشد.

باس‌فایت The Guardian Ape – بازی Sekiro: Shadows Die Twice

۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو ۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو

استودیوی ژاپنی فرام‌سافتور به سبب ساخت بازی‌های سولزلایک شناخته می‌شود. معمولا بازی‌های آن‌ها درجه سختی بسیار بالایی دارند و همین موضوع باعث شده تا عناوین فرام‌سافتور، از محبوبیت بی‌شماری برخوردار باشند و در این میان، Sekiro: Shadows Die Twice نیز یکی از آن‌هاست. در دنیای این بازی باس‌فایتی تحت عنوان The Guardian Ape وجود داشت که نه‌تنها یکی از سخت‌ترین باس‌فایت‌های این بازی است، بلکه قدرت بسیار زیادی نیز دارد.

بسیاری از گیمرها وقتی با The Guardian Ape رو به رو شدند، آماده بودند تا این باس‌ را نیز درست مانند باس‌های قبلی، به راحتی شکست دهند، اما راستش را بخواهید؛ این باس ابدا اینطور نبود. زیرا حتی پیش از رویارویی با The Guardian Ape، او سعی می‌کرد تا با استفاده از گازهای سمی شما را آلوده کند. منتهی اگر این کار کافی نبود، او موهای بدنش را از تنش جدا می‌کرد و به سمت‌تان پرتاب می‌کرد. درنهایت نیز اگر شما سر The Guardian Ape را جدا می‌کردید، او بازهم توان مبارزه داشت و تازه از این‌جا به بعد بود که فاز دوم باس‌فایت شروع می‌شد.

سوگند – بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو ۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو

در یکی از صحنه‌های بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy؛ کاراکتر Peter Quill شخصیت اصلی این بازی، وارد یک شبیه‌ساز از دوره کودکی‌اش می‌شود و آن‌جا می‌تواند خاطرات کودکی فراموش‌شده‌اش را مانند یک فیلم سینمایی ببینید. Peter Quill در این خاطرات، مادرش را مجددا ملاقات می‌کند. فردی که سال‌هاست فوت کرده و دیدار دوباره با او، قطعا برای بسیاری از گیمرها شوکه‌کننده بود. اما در پایان این شبیه‌ساز، چیز ترسناکی منتظر شماست.

در پایان این شبیه‌ساز، بازی از شما می‌پرسد که آیا قول می‌دهید تا بازی را مجددا تجربه کنید؟ اگر این سوگند را قبول کنید و قول دهید که بازی را دوباره تجربه خواهید کرد، پایان نسبتا خوب را خواهید دید و چاره‌ای جز تجربه دوباره Marvel’s Guardians of the Galaxy نخواهید داشت. اما اگر این درخواست را رد کنید و سوگند نخورید، بازی شما را مجبور می‌کند تا دوباره به شبیه‌ساز برگردید و این‌بار، خودتان مادرتان را بکشید! آن‌هم درحالی که او برای نجات جانش، التماس می‌کند.

راز همسرتان – بازی Twelve Minutes

۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو ۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو

Twelve Minutes جزو آن دسته از بازی‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای بود که در نگاه اول، تمامی گیمرها برای یک‌بار هم که شده باید به سراغش برود. اما این بازی نیز، چیزهای تاریک بسیاری را در دل خودش پنهان کرده و یکی از آن‌ها، راز ترسناک همسرتان است. رازی که با فهمیدن آن، آرزو می‌کنید که ایکاش هرگز این بازی را تجربه نمی‌کردید. اما این راز چیست؟ Twelve Minutes درباره یک لوپ زمانی است که در آن شما و همسر باردارتان توسط یک فرد ناشناس کشته می‌شوید و شما باید با تصمیماتی که می‌گیرید، سعی کنید تا خانواده‌تان را نجات دهید.

اگر تمامی انتخاب‌های حاضر در این بازی را به درستی انجام دهید، در پایان متوجه خواهید شد که درواقع، کاراکترهای این بازی برادر و خواهر ناتنی هستند! اما این تمام ماجرا نیست! درواقع همسر شما، خواهر ناتنی‌تان است که حالا از شما باردار شده! زمانی که چنین چیزی در این بازی فاش شد، بسیاری از گیمرها و منتقدان Twelve Minutes را تحریم کردند و این بازی با نقدهای بسیار شدیدی نیز رو به رو شد.

کودک نفرین‌شده – بازی The Witcher 3: Wild Hunt

۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو ۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو

سری ویچر، یک سری فانتزی است که طبیعتا چیزهای عجیب بسیاری را می‌توان در دنیای این فرنچایز پیدا کرد. اما قطعا یکی از عجیب‌ترین و متقاوت‌ترین صحنه‌هایی که شما می‌توانید در این بازی پیدا کنید، مربوط به ملاقات گرالت – کاراکتر اصلی این بازی – با کودک نفرین‌شده یا همان The Botchling باشد. صحنه‌ای که نه‌تنها ترسناک بود، بلکه عمیق‌ترین و تاریک‌ترین احساسات هرگیمری را نیز لمس می‌کرد و باعث تامل گیمرها می‌شد.

The Botchling درواقع یک نوزاد نفرین‌شده است که سرنوشتی تاریک آن را به این روز درآورده. این هیولا از زنان باردار و کودکان مرده آن‌ها تغذیه می‌کند و درواقع یک زامبی جهش‌یافته است. شما در طول این بازی فرصت آن را دارید تا The Botchling را از بین ببرید. اما بازی این فرصت را نیز به شما می‌دهد تا نفرین آن را بردارید و این کودک بی‌گناه را به آرامش برسانید و در آرامگاه خودش دفن کنید.

مسافرخانه Honeybee – بازی Final Fantasy VII Remake

۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو ۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو

بازی فاینال فانتزی ۷ برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و نقدهای نسبتا خوبی را نیز به دنبال داشت. اما درست در سال ۲۰۲۰ بود که استودیوی ژاپنی اسکوئر انیکس مجددا به سراغ این بازی رفت و ورژن ریمیک آن را تحت عنوان Final Fantasy VII Remake عرضه شد. عنوانی که درست مانند نسخه کلاسیک خود، یک آی‌پی موفق بود و توانست به امتیاز متای ۸۹ برسد. Final Fantasy VII Remake برای کنسول‌های سونی منتشر شده بود در ابتدا برای پلی‌استیشن ۴، و سپس در سال ۲۰۲۱ برای پی‌سی و پلی‌استیشن ۵ عرضه شد.

منتهی شما یکی از عجیب‌ترین صحنه‌ها در دنیای بازی‌های ویدئویی را می‌توانستید در فاینال فانتزی ۷ ریمیک پیدا کنید که از قضا در نسخه کلاسیک این بازی نیز حضور داشت. این صحنه، نمایشی بود که شما می‌توانستید در مسافرخانه Honeybee، آن را ببینید. این نمایش درواقع رقصی عجیب و ترسناک بود که با موسیقی‌متن مرموز خود، اجرا می‌شد.

پسر درخشان – بازی Red Dead Redemption 2

۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو ۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو

دنیای بازی رد دد ردمپشن ۲ نیز، مملو شده از چیزهایی که هیچ توضیحی برایشان نیست! از آدم‌هایی با بدن انسان و بالاتنه الاغ بگیرید، تا خون‌آشام‌ها و حتی قطار ارواح! اما بازهم چیزهای ترسناک بسیاری در این بازی پنهان شده‌اند که هنوز کسی آن‌ها را پیدا نکرده. ساید کوئست A Bright Bouncing Boy یا همان پسردرخشان نیز، یکی از همین چیزهای ترسناکی به شمار می‌رود که چیز چندان از آن نمی‌دانیم.

پس از آن‌که شما این ساید کوئست را به اتمام رساندید، می‌توانید دوباره به مکانی برگردید که این ساید کوئست را قبول کرده بودید. منتهی زمانی که باز می‌گردید، چیزی جز یک ربات عجیب و غریب پیدا نخواهید کرد. درواقع این ربات، مخترع خودش را کشته و حالا، یک گوشه روی برف نشسته و مدام کلمه پدر را تکرار می‌کند. انگار که می‌خواهد چیزی بگوید و متاسفانه، توان انجام چنین کاری را ندارد.

سرنوشت Cutie – بازی It Takes Two

۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو ۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو

It Takes Two جزو بازی‌هایست که وقتی به آن نگاه می‌کنید، از خودتان می‌پرسید که چرا باید چنین عنوانی در این لیست باشد؟ اما ما دلیل خوبی برای قرار دادن It Takes Two در این لیست داریم. درواقع دختر شما در این بازی دچار نفرینی‌ست که تنها با گریه کردن می‌توان آن را شکست. بنابراین شما باید کاری کنید که دخترتان گریه کند و برای این‌کار، باید عروسک موردعلاقه‌اش را بکشید. آن‌هم درحالی که این عروسک زنده است و هیچ گناهی نکرده!

درواقع شما در دنیای این بازی باید Cutie، عروسک موردعلاقه‌ دخترتان را عمدا بکشید و برای این‌کار، او را مجبور می‌کنید تا به لبه پرتگاه برود و خودش را از آن‌جا به پایین پرتاب کند. اما برای این‌کار، باید سنگدل باشید. زیراکه او برای جانش شما را التماس می‌کند و گریه خواهد کرد.

پایان – بازی Death Stranding

۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو ۱۰ صحنه عجیب در بازی‌ها که شما را شوکه می‌کنند - ویجیاتو

بازی Death Stranding نیز درست مانند تمامی بازی‌های حاضر در این لیست، مملو است از صحنه‌های عجیبی که گیمرها را شوکه کردند. اما یکی از بدترین آن و عجیب‌ترین آن‌ها، مربوط به پایان این بازی می‌شد. پایانی که قطعا بسیاری از گیمرها انتظار دیدنش را نداشتند و زمانی که Death Stranding آن را رقم زدند، آن‌ها شوکه شدند.

Death Stranding توسط کوجیما ساخته شد و یکی از بهترین عناوین چندوقت اخیر است. عنوانی که در سال ۲۰۱۹، برای کنسول‌های نسل هشتمی و پی‌سی عرضه شد و پس از موفقیتی که داشت، برای کنسول‌های نسل نهمی نیز منتشر شد

TheGamer

نظر شما