شناسهٔ خبر: 66344672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس موسسه کار و رفاه اجتماعی:

تک رقمی شدن نرخ بیکاری مهمترین دستاورد دولت سیزدهم است

شهرکرد- ایرنا - رییس موسسه کار و تأمین اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وضعیت کشور برخلاف آنچه دشمن اعلام می‌کند پایدار و حرکت روبه جلو دارد، گفت: نرخ هشت درصدی بیکاری و تک رقمی شدن این نرخ در سال گذشته از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام محمدی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره)افزود: افزایش میزان سرمایه‌گذاری طی سال گذشته از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

وی با اشاره به انجام کارهای ریشه‌ای از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تکمیل ۱۵۵ طرح اقتصادی با ۷۷۰ هزار میلیارد ریال ار جمله دستاوردهای مهم دولت سیزدهم است.

رییس موسسه کار و تأمین اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزون براین ۱۴۷ طرح جدید اقتصادی نیز در کشور با ۳۵۰ هزار میلیارد ریال آغاز شده و انتظار می‌رود طی سال‌های آینده وارد مدار تولید شوند.

محمدی ادامه داد: پرداخت تسهیلات قابل توجه اشتغالزایی و افزایش میزان پوشش بیمه‌ای از دیگر دستاوردهای مهم دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های حمایتی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم‌اکنون سه طرح حمایتی شامل یارانه، کالابرگ الکترونیکی و تغذیه و تقویت مادران شیرده (یثنا) در کشور در حال اجرا است.

محمدی تامین امنیت غذایی کودکان ۹ تا ۵۹ ماه را از هدف‌های طرح یثنا عنوان کرد و افزود: براساس تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۳۰ هزار کودکی که در شرف سوءتغذیه قرار دارند زیر پوشش این طرح قرار دارند و حداقل به مادران این کودکان ماهانه ۶ میلیون ریال (۶۰۰ هزار تومان) یارانه پرداخت می‌شود.

رییس موسسه کار و تأمین اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزایش ۴۰ درصدی پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه‌ای روستاییان و کشاورزان را نمونه‌ای از افزایش پوشش بیمه‌ای در دولت سیزدهم عنوان کرد.

وی با اشاره به جان باختن ۸۱۱ نفر از کارگران در سال ۱۴۰۱ در اثر حوادث ناشی از کار گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص کاهش این آمار سال گذشته این رقم به ۱۴ درصد کاهش یافت.

محمدی یادآور شد: برای نخستین بار در کشور بنگاه‌های اقتصادی ۱۰ نفر و کمتر زیر پوشش آموزش‌های ایمنی کار قرار گرفتند.

به گفته رییس موسسه کار و تأمین اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین این موسسه و معاونت روابط کار برای نخستین بار طی یک دوره چهارساله چهار میلیون نفر از کارگران زیر پوشش آموزش‌های ایمنی و حفاظت کار قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: امید مهمترین اصلی است که یک ملت را سرپا نگه می‌دارد و باید در بین آحاد جامعه تقویت شود.

به گزارش ایرنا، همایش «خدا قوت کارگر» به‌مناسبت روز کارگر در ۱۱ اردیبهشت‌ماه جاری با هدف تجلیل از کارگران نمونه ملی و استانی در چهارمحال و بختیاری برگزار و از ۳۰ کارگر نمونه در بخش‌های مختلف تجلیل می‌شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

نظر شما