شناسهٔ خبر: 66344651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه زنجان:

بصیرت افزایی لازمه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به لزوم بصیرت افزایی و شناخت دوست و دشمن اشاره کرد و گفت: بصیرت به معنی شناخت و موضع گیری درست و به هنگام بوده و در این میان باید آگاه بود که دشمن با تمام قوا وارد جنگ فرهنگی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه رهبری در چند سال گذشته به بصیرت سیاسی تاکید ویژه ای داشتند، افزود: رهبری فرمودند که شناخت دشمن نتیجه می دهد و این از اهمیت موضوع حکایت دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون تمامی برنامه های خود اعم از جنگ تحمیلی تا تحریم های گوناگون را علیه کشور اعمال کرده اند، اضافه کرد: دشمن با اعمال برنامه های مختلف به اهداف خود نرسیده و بر این اساس جنگ فرهنگی را مورد توجه قرار داده است.

امام جمعه زنجان به ۹ اردیبهشت روز شوراها اشاره کرد و گفت: در بیانیه گام دوم رهبری، یکی از قدرت های موفقیت انقلاب اسلامی مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی عنوان شده و در این میان مردم صاحبان و حافظان اصلی انقلاب هستند.

حجت الاسلام خاتمی به سال ۱۹۷۵ میلادی شکست آمریکا در جنگ ویتنام پس از ۱۰ سال اشاره کرد و گفت: این واقعه تخریب زیادی به جا گذاشت اما مردم این کشور مقاومت کردند.

وی به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: چشمان بیدار باید به این موضوع مهم آگاه باشند و در این میان رهبری در سال ۸۰ در فرمان هشت ماده ای به صورت جامع مبارزه با فساد را اعلام کردند که در صورت اجرایی شدن دقیق آن به طور حتم نتایج و آثار و برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه زنجان به روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و گفت: رهبری در جمع کثیری از کارگران کشور جامع ترین مطالب را بیان و به این مهم اشاره کردند این قشر پیشتازان جهادی اقتصاد هستند.

وی با بیان اینکه رهبر در این دیدار توصیه های عملی و موکد به مسوولان را یادآور شدند،اظهار داشت: تعبیر رهبری این بود کارگران قشر قانع، نجیب، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و ارتقای زندگی آنان ارتقای وضعیت کشور را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه کارگران در کشورهای دیگر وسیله ای برای ثروت افزایی ثروتمندان هستند، ادامه داد: کار و تلاش عبادت بوده و این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

وی اضافه کرد: بنا به فرموده رهبری ستون فقرات اقتصاد کشور تولید و ستون فقرات تولید نیز کارگران است و به نوعی لازم و ملزوم هم محسوب می شود.

حجت الاسلام خاتمی به دیدار اخیر فرماندهان نظامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند اگر مسیر و وظیفه خودمان را درست انجام دهیم خداوند نیز کمک حال خواهد بود.

وی بیان اینکه هر انقلابی عمل کردیم، موفق بودیم در غیر اینصورت دشمن ورود کرده است، گفت: واقعه وعده صادق قدرت ، شهامت توان نظامی کشور را نشان داد و هیممنه پوشالی اسرائیل جنایتکار را درهم شکست

امام جمعه زنجان همچنین و به سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سری لانکا اشاره کرد و گفت: همکاری‌ های منطقه ای آثار و فواید زیادی به دنبال خواهد داشت.

نظر شما